Hoi allemaal,
Ik ben gistermiddag met Svenja naar de kliniek geweest voor haar enting. De dierenarts benoemde maar weer eens dat ze toch wel erg dik is. Nou ja, dat weten wij natuurlijk ook wel, maar het is tot nog toe niet gelukt om er wat af te krijgen. Svenja weegt momenteel zwaarder dan onze kastraat kater!
Ik heb haar 's nachts (en wanneer ik en mijn vriend aan het werk zijn) apart van de rest. Ze zit dan samen met een van de andere castraten en krijgt dan een beperkte hoeveelheid light voer. Ook overdag probeer ik haar eetgedrag te beperken, maar met nog vijf andere katten (waarvan drie die echt wel mogen groeien) is het echt heel lastig. Zodra ik het voer bijvul zit Svenja al klaar en ze presteert het ook rustig om al het voer ineen keer op te eten, zodat de rest bij een leeg etensbakje zit.
Herkennen jullie dit? En zijn er misschien mensen die goede tips hebben?
De dierenarts opperde de mogelijkheid om haar een poosje (een aantal maanden!) bij een familielid ofzo te plaatsen, dus zonder andere katten, zodat ze echt alleen haar eigen portie eten krijgt. Maar daar moet ik echt niet aan denken….
Groetjes Margriet