Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lichttherapie

• Petry

We hebben heel lang geleden in een norenblad geschreven over de invloed van de daglicht op het krols worden.

Je hebt een bepaald aantal uren licht nodig voordat een poes krols wordt.

Dus als de dagen gaan lengen in januari dan worden de eerste hier al krols.

Ik weet niet of het gaat lukken, maar als je een poes altijd in het licht houd dan wordt ze steeds krols.

Het was een onderzoek van een universiteit en die konden de hormoonspiegel meten bij poezen met verschillende uren licht.

Ik vond het wel interesant.

Petry

• Marie-Angelique

Misschien dat ze hier daarom niet vaak krols worden, we hebben een oud huis met weinig lichtinval.

Maar waarom ze dan wel vaak krols werden toen de kater nog niet geholpen was, snap ik nog steeds niet. Het zullen dan toch de hormonen zijn die door de katergeur worden geactiveerd denk ik.

• Petry

Dat weet ik wel zeker. En als er eenmaal 1 poes krols is wordt de hele tent krols.

Het steekt elkaar aan:-)

Petry

• mulder

Wij hadden een poes die maar niet krols wilde worden. En ik las over lichttherapie.

Baadt het niet, schaadt het niet, dacht ik.

We hebben haar op een kamer gezet met het licht aan en deden pas het licht uit als wij naar bed gingen. Toen wij dat zo'n week gedaan hadden en ze nog niet krols was besloten wij ermee te stoppen. En toen gebeurde het wonderlijke.

We kregen 's avonds visite, Draga zat boven met het licht aan. Het werd gezellig en de visite ging weg toen het licht buiten al aanbrak. Al die tijd had het licht ook in het kamertje gebrand. Diezelfde avond werd Draga krols.

• Marie-Angelique

Goh dat is bijzonder joh, bijna niet te geloven. Dat was dus een dubbel geslaagde avond

• Margriet

Ons Deense poesje Karen wil ook maar niet krols worden; ze is al vanaf half augustus van de pil af en is nog niet weer krols geweest. Misschien moet ik ook maar eens het licht laten branden… Kan het me bijna niet voorstellen dat het werkt, maar wie weet…

• mulder

Ik had ook mijn twijfels toen ik ermee begon, maar hier heeft het geholpen.

• Petry

zo in de nazomer van de pil af, dan worden ze hhier pas weer krols in januari of februari.

Petry

• Lianne

Dotty is weer krols aan het worden.

Ik wil pas weer over een jaar een nestje.

Ze wordt normaal gesproken elke maand krols en niet te zuinig.

Ik haar wil evtueel augustus/september laten dekken.

Wat adviseren jullie?

Lianne

• Marie-Angelique

Of het bij Dotty gaat helpen weet ik niet, maar wat ik bij Sauterne doe (die is zelfs met 2 weken tussentijd krols als ze de smaak te pakken heeft) is haar 3 maanden lang elke week een half pilletje geven, of als dat niet voldoende blijkt een hele. Daarna stoppen en dan duurt het bij haar toch weer een maand of drie voor ze weer krols is. En nu er geen open kater meer in huis is, zelfs meer dan een half jaar.