Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ze worden al zo groot!

• Lianne

Ik stond vanochtend met de kittens te spelen en te knuffelen, het viel me in één keer op hoe groot ze al zijn.

Dat ze in 9 weken zo hard kunnen groeien.

De zwaarste woog maandag al 1400 gram.

Over 4 weken gaan ze al weg, wat zal ik ze missen!

In het begin lijkt het nog zo ver weg maar nu komt het toch heel dicht bij.

Wat zal het stil worden in huis……..

Gelukkig blijft Ayla bij ons.

Ik hoop dat het contact met de nieuwe blikopeners blijft en we af en toe horen hoe het met ze gaat. En natuurlijk af en toe een foto.

Lianne

• Margriet

Hoi Lianne,

'k Kan het me goed voorstellen dat je de kittens zult gaan missen. Het is toch een rare gedachte dat ze drie maanden lang bij je gewoond hebben, en dat ze dan ineens weg zijn…

Wij hebben nu drie nesten gefokt, dus zoveel ervaring heb ik er ook nog niet mee, maar ik vond het uiteindelijk steeds erg meevallen wanneer de kittens weggingen, omdat ik bij ieder kitten dat de deur uitging het gevoel had dat 'ie op een goed plekje terecht zou komen. Dat is ook zo gebleken, en wanneer je dan de eerste berichten krijgt over hoe het gaat met de kittens en je merkt de blijdschap en het enthousiasme van de nieuwe eigenaar, dan is dat echt super gaaf!

Nou ja, zo ver is het voor jou nog niet. Nog maar lekker even genieten…..

• Sioux

Bij elk kitten moet ik toch echt wel slikken, ik huil soms ook wel. Mijn man noemt me dan onproffesioneel, maar ik kan er niets aan doen. Ook al weet ik dat het kitten goed terecht komt… Zelfs na 10 jaar fokken heb ik het nog.

Maar als ik dan de eerste berichten hoor en foto's ontvang voel ik me heel trots. Dan pas heb ik echt zoiets van ja het is goed zo ;)

Groetjes Bianca

• Marie-Angelique

Ik zou als kittenkoper trots zijn op een fokker die zo betrokken is bij de kittens. Die heb ik nog niet meegemaakt, op de fokker van Scar na (en dan ook vooral de kinderen).

Ik heb nog geen nestje gehad maar zie dit moment ook wel met angst en beven tegemoet hoor. Als zou blijken bij ons eerste nest dat we ze allemaal gaan houden stoppen we maar met fokken :-)

• mulder

In het begin sloeg de angst mij altijd om het hart als de kittens weg moesten.

Ik was dan behoorlijk emotioneel. Met het wegbrengen vroeg ik onderweg wel 30 keer “doen we er goed aan, moeten we hem niet houden?”.

Om mezelf hier tegen te beschermen nam ik mij het volgende voor:

Van ieder nest pik ik er gevoelsmatig 1 uit waar ik mij emotioneel aan hecht. In alle gevallen is dit altijd een katertje. Het doet dan wel zeer als hij weggaat.

Van al die katertjes in de loop der jaren waren er een aantal wel zeer speciaal.

Zo ook een uit het laatste nest. Huilen bij het afscheid nemen en zelfs terwijl ik dit typ weer een brok in mijn keel. Al mijn kittens ken ik nog bij naam. Van allen kan ik mij het huis voor de geest halen waar ze nu wonen. Ik vind het dan ook vreselijk leuk om regelmatig nog iets van ze te horen.

• Marie-Angelique

Dat je hart bij de katertjes ligt, bleek al uit je eerste zin :-) dat was heel grappig. Katers zijn ook veel knuffeliger vind ik nog steeds. Ja dat is wel wat je hoopt, dat je nog contact houdt met de kitteneigenaren.

• mulder

Ik verwacht weer een kwakkelwinter en dus in januari weer krolse poezen.

Maar wij plannen niet eerder dan mei de volgende dekking (geen kittens meer in de zomervakantie). Alsje met smart zit te wachten op een krolse poes kan ik je lichttherapie aanbevelen. Klinkt ingewikkeld, maar is heel simpel.

• Marie-Angelique

Dat zit ik! Lichttherapie? Ik ben vreselijk benieuwd. Misschien iets om een nieuw onderwerp aan te wijden en te delen met iedereen?

• Petry

Meestal komen de tranen thuis, niet bij de kittenkopers want die zijn zo blij en dat doet je ook goed.

Ik heb hier wel eens tranen met tuiten staan te janken. Ook wel eens de hele weg naar huis gesnottert, maar ach je komt er over heen hahahaha….

Ik heb het niet bij alle kittens, maar sommige zijn zo speciaal.

En het helpt als ik een kitten mag houden, ik lijk wel een klein kind als ik het zo schrijf hahahaha…

Petry

• Petry

Ja ik ken ze ook nog allemaal, sommige zie ik regelmatig. Van andere hoor ik nooit meer wat van.

Ik geef me vaak een kitten kadoo dat helpt ook, het wordt alleen zo druk hier:-)

Petry