Hoi, hoi,
Tot welke leeftijd laten jullie de kittens in de kittenkooi?
Ze zitten er bij mij eigenlijk niet meer in maar hij staat nog wel in de kamer.
Lianne
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsZodra ze gaan bedelen om eruit te mogen, laat ik het deurtje open. Ik laat hem dan nog wel staan want ik heb ze liever niet onder toezicht rondlopen als wij niet thuis zijn. Snoertjes enzo. Tja, met elk nest is dit weer anders. De ene keer is hij eerder weg dan de andere keer. Kan niet echt een leeftijd aangeven.
Ik heb wel een kittenkooi, maar heb hem zelden gebruikt voor de kittens. Een enkele keer bij een onzekere poes, zodat je weet dat ze 's nachts niet gaat slepen en 2 keer na een operatie, dus eerder herstelruimte dan.
Hij staat bij ons in de kattenkamer en is in principe altijd open.
De kittens heb ik beneden tot ze uit de grote doos kunnen komen. Dan is het tijd dat ze gaan leren klimmen en klauteren en verhuizen dan naar de kattenkamer, meestal zo als ze tussen de 4,5 en 5 weken oud zijn. Als ze dat goed door hebben mogen ze overdag lekker beneden lopen en onder toezicht op de overloop en de kattenkamer (open trap naar zolder), 's nachts zitten ze op de kattenkamer, dit is de fase tussen de 6 en 9 weken. Als ze geen zelfmoordneigingen meer hebben mogen ze overal lopen waar ze blieven, meestal zijn ze dan een week of 9 á 10.
Ik heb hier dus 1 griezel bij zitten die zich helemaal nergens wat van aan trekt. Kristian kijkt niet maar doet gelijk. Hij zal eerst nog een paar keer aan de open trap moeten hangen voor hij door heeft dat ie voorzichtig moet zijn. Hoop dat hij het snel door heeft!
Groetjes Bianca.
Ze zijn nu negen weken.
Ze huizen bij mij al die tijd al in de woonkamer.
In huis heb ik geen speciale kattenkamer.
In de zomer gaan de grote in de garage/hobbyruimte en de kattenren.
Er moet nog een doorbraak komen naar de kamer.
In de garage zit nog geen verwarming en is dus te koud voor de kittens.
Met verjaardagen verhuis ik ze lekker naar de badkamer en dat vinden ze niet erg.
Ze kunnen zich in de kamer goed uitleven, hij is redelijk kittenproof gemaakt.
Maar er zijn i.d.d. altijd wat dingetjes die eng zijn.
Gelukkig hebben ze hun gekke anderhalf uurtje meestal als ik thuis ben.
Soms is dat best wel druk met zoveel kleintjes.
Maar ik had het niet willen missen!!!
Groetjes, Lianne
Kittens en moeder zijn bij ons de eerste 3 weken boven. Zodra het spenen begint verhuizen ze naar de huiskamer. De kittenkooi is dan altijd open zodat moeders vrij in en uit kan lopen. Zodra de kittens baldadig gaan worden komen de kittens op gezette tijden uit de kittenkooi. ' S nachts is het deurtje altijd dicht en als we weg zijn.
hehehe… ze zijn ook niet te vertrouwen
Mijn mannetje spaart van die model-auto's. Nou ze krijgen het voor elkaar, al draai je je 2 tellen om, om er telkens weer 1 af te mieteren. Ze hebben ondertussen allemaal al eens dingen gehad die geplakt moeten worden. Kortom, onder toezicht want ze slopen alles…
Groetjes Bianca
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?