Ziet er goed uit! Mooie poezels, en vooral lekker veel wit. Ben ook helemaal weg van wit
Groetjes Bianca
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsMet het uitkiezen van de foto's moesten wij er erg op letten dat wij ook wat gekleurde kittens zouden kiezen. We betrapten onzelf erop dat we alleen de witte er tussenuit pikten.
Natuurlijk heeft dat te maken met onze voorliefde voor wit, maar ze zijn ook zo fotogeniek.
Toch kiezen wij niet bewust voor een nestje witte kittens, wij selecteren niet op kleur. Maar ik blijf het geweldig vinden als er weer een witte geboren wordt.
Maar zodra er drie op een rij wit zijn denk ik toch wel stilletjes "een ander kleurtje
erbij is ook wel leuk".
Wat mij ook opvalt is dat de mama's de witte kittens net even iets meer aandacht geven. Dit gebeurd steeds weer waardoor het geen toeval meer kan zijn.
O maar voortrekken qua kleur kan heel goed. Ik heb dat ook gemerkt bij mijn poezen. Onze Tish bv was altijd gekker op de rode kinderen en Lies weer van donker. Dat deze 2 samen een nest hadden (in totaal 8 kittens) zag je heel duidelijk de rode en lapjes bij Tish en de donkere bij Lies, hehehe…
Bono gaf ook erg dominant wit door, van hem hebben we in totaal 17 kittens gehad en daar waren er 12 van wit. Toch heb ik toen gekozen voor 2 gekleurde dochters, maar dat was meer omdat ze zo lief waren en toevallig een kleurtje hadden die ik nog niet had lopen. Maar ik wil zeker weer eens een wit nestje, ze zijn zo leuk en mooi. En zeer fotogeniek idd!
Groetjes Bianca
Mag ik vragen hoeveel er niet konden horen?
Het zou een aanvulling zijn op mijn gegevens omtrent doofheid.
Leuk om te horen dat er ook een voorkeursbehandeling van mama's bij andere gekleurde kittens bestaat. Typisch toch? Zou het zo zijn dat moeders juist dat ene leuk vinden omdat ze zelf niet die kleur zijn, of zou het te maken hebben met het beter kunnen zien van een bepaalde kleur. Ik weet dat honden ook sterk kleur aanhankelijk zijn.
Bono had 3 zoons die doof waren, alle 3 met blauwe ogen. Hij heeft ook dochters gegeven met blauwe ogen, odd-eyed en koper kleurige ogen, maar die konden met beide oortjes prima horen. Daarnaast 1 zoon met blauwe ogen die wel kon horen en met groene en odd-eyed die ook prima konden horen. Het leek bij Bono's kant wel bij de mannelijke lijn te zitten. Bono had ook een vol nestbroertje wat doof was (ook met blauwe ogen trouwens).
Ik ben het er zeker mee eens dat katten een voorkeur voor een bepaalde kleur hebben. Kan per kat ook verschillend zijn. Heb de test ooit gedaan met Plörk die gek was van piepmuizen. Die muizen kon je in meer kleuren krijgen en altijd 1 helft wit, de andere helft was fuksia-roze, diep blauw, diep groen of knal geel. De roze was duidelijk favoriet en de andere pakte hij alleen als de roze nergens te vinden was. Merk dat de kittens ook gekker op rode, roze of paars-achtige speeltjes zijn, de gele, groene en blauwe pakken ze alleen als er geen rode voor handen is.
Groetjes Bianca
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?