Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

SNEEUW?

• marleen

Hi HI ik las en zag het nieuws gisteren en heel nederland had sneeuw? Wij lekker niet een prachtig lachend zonnetje in het noorden, maar ik moet jullie vertellen nu het is zaterdagochtend 09.09 uur en het begint dus nu te sneeuwen. Maar niet te veel hoop ik, want ik moet nog met mijn lieven nieuwe poppetje naar de dierenarts vandaag. Ik hoop dat het niet iets ernstigs is. Mijn collin mijn nieuwe lieve mooie zwarte noorse boskat kater heeft woendagavond overgegeven. Donderdag was hij nog niet de collin die hij was speels vliegt door het hele huis en geen eten. Collin en niets eten? nee dat bestaat dus niet. Dus ik donderdagavond naar de dierenarts en zijn temparatuur is goed, gewicht is goed. Hij heeft metocloral drops gekregen tegen de misselijkheid en volgens de dierenarts moet hij wel weer wat gaan eten en drinken. Nu drinkt hij wel gelukkig, maar eten? helemaal niets. Soms heeft hij ook pijn en gaat hij zitten en schuift een beetje naar voren dit zag ik vanmorgen pas. Ik gelijk de dierenarts bellen natuurlijk gelukkig kan ik om 11.30 uuur terecht. Huuu ik hoop gewoon dat hij weer beter word ik ben zo ongerust. Want echt waar het is mijn scheetje hoor!! En nu moet ik dus nog wachten??? weten jullie misschien wat het kan zijn? Ik hoop niet dat ik elke keer weer naar de dierenarts hoeft en het probleem wel gevonden word? Ik hoop wel dat ze weten wat het is?

groetjes marleen

• Marie-Angelique

Aan mijn reactie had je vanochtend dus niet veel, je bent nu al onderweg en ik lees je berichtje nu pas.

Ik zou me ook ongerust maken, gelukkig kon je vandaag gelijk terecht. Hoe oud is hij? Ik hoop dat de dierenarts kan ontdekken wat er aan de hand is!

• marleen

Ben met collin naar de dierenarts geweest. mijn kleintje is nog maar 16 weekjes oud. Hij heeft een extra ontwormings pilletje gekregen, en een paar prikjes dat vond collin helemaal niet leuk. ontstekingsprikje en een prikje dat zijn darmpjes weer goed komen. Ook heeft hij een biotica-kuurtje meegekregen. De dierenarts maakt dit wel vaker mee zei hij en ik hoefde me niet ongerust maken. jeetje wat heb ik slapelose nachten gehad zeg? pffft. vanacht ook ben om 03.30 uur wakker geweest en geprobeerd dat mijn kleintje wou eten. . Ik hoop dat ie snel opknapt en ik geef hem zo even een gekookte kipfileetje. een ongeruste poezenmoeder?

• Mirjam

Ach gos, marleen, wat zielig! Hoe gaat het nu inmiddels? Merk je dat de prikken helpen?

• Marie-Angelique

Nou ik hoop dat de dierenarts je een beetje gerust heeft weten te stellen en dat die prikjes en de antibiotica snel gaan helpen. Maar ik zou precies hetzelfde hebben gedaan als jij hebt gedaan want zo'n klein droppie is toch nog best kwetsbaar. Je kan maar beter een keer teveel naar de dierenarts gaan dan te weinig denk ik maar.

Hou je taai Marleen!

• marleen

balen mijn buurvrouw heeft een lekkere kipfile gekookt, maar hij wil nog niets eten? hij drinkt wel. Heb nog speciaal voer gekregen een soort blikvoer van royal canin voor gevoelige maagjes maar nee hoor hij wil echt niet eten. ben nog steeds ongerust? ja ik hoop dat ik me taai kan houden? word wel moeilijk denk ik. Ik wil hem gewoon niet kwijt aan een of andere ziekte? Heb weer een spookhoofd op dit moment. Volgens de dierenarts komt het wel goed en het gebeurt wel vaker bij kittens zei hij. Ik moet hem maar geloven of niet? Ik proweer wel hoor elk half uur dat hij wil eten. Ben zelf pas net met koken begonnen vergeet mijzelf gewoon zo ben ik met hem bezig?

• Marie-Angelique

Mijn ervaring met die spuiten is dat je er pas de volgende dag echt goed effect van ziet. Maar dan moet het ook echt wel beter gaan hoor morgen. Ondertussen kan je niet veel meer doen dan dit inderdaad, toch maar proberen of hij wat wil pakken. Misschien iets proberen dat erg lekker ruikt. Hier heb ik altijd succes met tonijn op water, dat wat je ook zelf eet. Maar dat moet je dan wel net in huis hebben.

• Petry

Als een kitten niet wil eten dan kun je em dwangvoederen.

Dat doe ik meteen als ik narigheid verwacht.

Hills ad met wat water en dat via een spuit in het bekkie.

20 ml een keer of 4 per dag. Je weet dan wat ze binnen krijgen en ze drogen niet uit. Is goed voor je eigen gemoedsrust.

Verder komt het vaker voor dat kittens een infectie krijgen, niet ernstig maar niet leuk.

Enne wat de sneeuw betreft, wij zitten hier op de Noordpool, we zijn zo wat ingesneeuwd.

Succes,Petry

• marleen

jippie hij heeft wat gegeten, maar niet op de tijden die de dierenarts zei tegen 20.45 nee het was 01.30 uur jeetje midden in de nacht kipfileetje en om 03.30 uur. Hij knapt en klein beetje op en wil weer dicht bij mij zijn. Hij speelt een heel klein beetje en we zitten nu samen te internetten om dit berichtje te plaatsen. Hij heeft nog wel last van dunne ontlasting. Ik hoop dat het vandaag wat beter gaat. Hills ad heeft de dierenarts niet bij ons wel royal canin sensitivity control. Maar ik hoop dat hij straks gewoon weer uit zichzelf begint te eten. Evin hij heeft al wat in zijn maagje en ik hoop dat het er gewoon blijft zitten en het niet weer uitspugt, en dat ie morgen of zo weer raced door de gehele kamer. Maar verder geen sneeuw in drenthe . Ik hoop dat het maar zo blijft, want ik moet morgen weer vroeg op.Zelfs mijn andere kattten vinden het koud buiten, en willen niet naar buiten en ze pitten lekker binnen.