Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

koude tik

• Petry

Ja ik denk dat er meer onderwol in zit.

En ze hebben ook dikkere knickerboxers.

Je lrijgt wel vaak op show te horen dat de oren dan te klein zijn, maar das dan niet zo, de vacht is zo dik, ook op de kop.

Het zit in de lijnen, daar ben ik van overtuigd, maar dan is het vaak de vraag hoe de genen bij elkaar komen.

Petry

• Sioux

Het verschilt per kat, maar naar mijn idee ook wel met kleur. Naar mijn ervaring hebben de wildkleurtjes (tabby's dus) en de witte Noren vaak een langere vacht. De effen kleurtjes zijn ook wel lang, maar dat valt gladder, net alsof de wildkleurtjes meer ondervacht hebben ofzo…

Ze zitten hier eigenlijk bijna allemaal wel dik in het vacht en dat ondanks dat wij geen ren hebben. Alleen Myra en Tish niet zo, maar Myra begint echt oud te worden en Tish, tja is een wonder dat die er nog is!

Bono moet ik zelfs 3 á 4 maal per jaar met de trimkam uitdunnen. Hij heeft een vacht waar een Pers nog jaloers op kan zijn (heb hier zijn fokster ook wel mee geplaagd, zit stiekum beetje Pers in hé, hehehe…). Zijn buikharen en kraag raken de grond en er valt dan niet door te komen met een kam/borstel. Ook Gloria heeft zo'n walgelijk dichte en lange vacht, maar klit bij haar gelukkig nooit. Je kan bij deze 2 dus ook echt punkies maken, plukken alle kant op zetten (bij Bono het liefst met de stofzuiger trouwens, beest is knettergek, hehehe…)

Groetjes Bianca

• Marie-Angelique

Met de STOFZUIGER! Dat is echt een onverstoorbare dan, de meesten gaan hier toch wel een paar passen opzij als ik met dat ding langs kom schuiven.

• Sioux

Het is zo erg dat de stofzuiger niet in de kast mag voordat ik Bono helemaal bewerkt heb. Hij gaat helemaal uit zijn dak dan, hehehe… Gloria is ook niet erg onder de indruk. Maar de rest zit met argus ogen naar dat ding te kijken!

Groetjes Bianca

• Lianne

Mijn kleintjes beginnen de stofzuiger leuk te vinden.

Toen ik de krabpaal wilde zuigen zaten er een paar kittens op.

Ik heb de stofzuiger toen op laag vermogen gezet omdat hij dan niet zo'n herrie maakt.

En wat denk je…….. ze lieten hun pootjes op zuigen en trokken ze weer er uit.

Ze konden er geen genoeg van krijgen.

Zo gauw hij uit staat moet ie aan alle kanten bekeken worden.

Groetjes, Lianne

• mulder

Bij ons wisselt dat sterk. De meeste kittens en katten zijn er als de dood voor. Maar de kittens die nu rondhobbelen dagen de stofzuiger uit. Ze zijn er absoluut niet bang voor. Ze zien het als een raar beest wat met de nodige petsen uitgedaagd wordt om te bekijken of het terugmept.

• Marije

Oeps heb net een stuk over de stofzuiger vertelt, zie ik hier dat jullie het ook over de stofzuiger hebben, haha.

Maar goed mijn Fyras is dol op de stofzuiger en wil er mee spelen, heel frappant. Milano moet er niet veel van hebben en loopt er eerder voor weg.

Zo blijkt wel weer hoe verschillend ze zijn, maar wel heel leuk om te zien! En ben er dan ook super blij mee met mijn twee bengels!!

Gr. Marije

• mulder

Zo af en toe worden er bij ons dove witte kittens geboren.

Stofzuigen is dan een feest voor mij. Ze gaan bovenop de stofzuiger in de luchtstroom zitten en rijden mee.

• Sioux

Ja, dat wou ik net zeggen. Prachtig die dove witte ballen op zo'n herriemonster, hehehe… Lekker warm aan de billen hé ;)

Groetjes Bianca