Het verschilt per kat, maar naar mijn idee ook wel met kleur. Naar mijn ervaring hebben de wildkleurtjes (tabby's dus) en de witte Noren vaak een langere vacht. De effen kleurtjes zijn ook wel lang, maar dat valt gladder, net alsof de wildkleurtjes meer ondervacht hebben ofzo…
Ze zitten hier eigenlijk bijna allemaal wel dik in het vacht en dat ondanks dat wij geen ren hebben. Alleen Myra en Tish niet zo, maar Myra begint echt oud te worden en Tish, tja is een wonder dat die er nog is!
Bono moet ik zelfs 3 á 4 maal per jaar met de trimkam uitdunnen. Hij heeft een vacht waar een Pers nog jaloers op kan zijn (heb hier zijn fokster ook wel mee geplaagd, zit stiekum beetje Pers in hé, hehehe…). Zijn buikharen en kraag raken de grond en er valt dan niet door te komen met een kam/borstel. Ook Gloria heeft zo'n walgelijk dichte en lange vacht, maar klit bij haar gelukkig nooit. Je kan bij deze 2 dus ook echt punkies maken, plukken alle kant op zetten (bij Bono het liefst met de stofzuiger trouwens, beest is knettergek, hehehe…)
Groetjes Bianca