Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

koude tik

• mulder

Onze Hazelaar gaat nu zijn 2e winter in en zijn vacht begint goed op te komen.

Hij is bezig zijn jasje aan te trekken en maakt zich klaar voor de winter.

Had hij 2 maanden geleden nog maar een zielig kraagje, nu begint zich al een mooie ronding te vormen.

• Marie-Angelique

Het begint er weer echt weer voor te worden.

Ik vraag me af of de noren nu ook nog later in hun vacht zijn gekomen dit jaar door de hoge temperaturen zo laat in het jaar, of dat dit allemaal helemaal niets meer uitmaakt voor katten die toch al de hele winter achter de verwarming zitten :-)

Hier zitten ze alleen maar binnen, maar ze krijgen ze toch gewoon meer vacht in de winter net als een Noor buiten, dus ergens reageren ze op. Misschien de kortere dagen?

• mulder

Het is heel goed mogelijk dat het korten van de dagen ook van invloed is.

Mijn katten hebben ook een buitenverblijf dus krijgen altijd de koude tik mee.

• Petry

Ik denk ook dat het in de bloedlijnen zit.

Onze Freya begint als de “r” in de maand zit haar bontjas aan te trekken.

Linda maakt alleen maar vacht als het koud is en Robin trekt em bij de eerste warme dagen in februari al weer uit, daar heeft hij dan vaak spijt van.

Thomas zit zomer en winter in vacht, maar hij is dan ook een kastraat en een watje hahahaha…soms denk ik dat hij denkt dat hij een siameesje is of zo.

In de koude buiten, brrrrrrrrrrr…. in het vocht buiten, jee je zou verspokken hahahaha…

Soms denk ik dat hij weet dat er meiden zijn die hun jasje al snel uittrekken en die kruipen dan dicht tegen hem aan, en dan moet je die ouwe zien genieten hahahaha…. ouwe snoepert.

Ee poesje dat hier jaren heeft gewoond, ons Maudje die trok in de winter de jas uit en in de zomer de jas aan, dat deed haar moeder ook.

Ik denk idd dat het erfelijke hier mee speelt.

Petry

• mulder

Wellicht is hun lijn dan nog niet zover van de echte Noren af (degeen die in Scandinavie leven). Misschien dat bij de mindere dikke truien Nederland el te veel in het bloed zit.

• Petry

Dat zou zomaar kunnen.

De oude type Noortjes hebben over het algemeen een dikkere vacht.

De nieuwerwetse Noren zijn vaak erg lang en hebben niet zo'n indrukwekkende vacht, is dit ook jullie ervaring???

Onze Freya heeft nog novives in haar stamboom, en zij is de konigin wat vacht betreft………voor de rest ook eiegenlijk wel hahahaha…

Ze is speciaal.

Petry

• Marie-Angelique

Castraat Yasur zit hier ook al tijden met een jas aan waar ze in Siberië jaloers op zouden worden. Hij ziet er op het moment als een gremlin uit; of zoals iemand laatst opmerkte alsof zijn föhn ontploft is.

• Marie-Angelique

Ik vind het moeilijk om te zeggen eigenlijk. Alles behalve Mug heeft hier vacht. Mug is een mengelmoes, net als Mijntje. Eén ouder van het nieuwe extreme type en 1 ouder van het ouderwetse robuuste. Mijntje heeft toevallig wel haar, Mug niet.

• mulder

Van onze laatste kittens had 1 katertje een extreem lange vacht en 1 katertje erg kort. Wat de een teveel had, mistte de ander. Beide ouders hebben een goede vachtkwaliteit.

Beide waren katers, beiden hebben dezelfde kleur.

• mulder

Yip, Bij het nieuwe type vind ik de haren ook meer langs het lichaam hangen en bij het oude type is het meer staande. Bij deze kan je de kraag ook nog zo lekker in positie borstelen, of voor een koddig gezicht langs de wangen.