Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leverfalen

• Sioux

Onze Tish is heel erg ziek.

Enkele onder jullie die ik persoonlijk ken zullen het verhaal van Tish misschien nog weten. 2 jaar geleden is zij geopereerd aan dr galblaas. Haar lever en galwaardes stegen de pan uit. Dat was een zeer zware en risicovolle operatie, maar met veel TLC is er door gekomen.

Het is 2 jaar prima gegaan. Af en toe wel een spuugdag, maar daarna weer tierig doorgaan.

Helaas is zij nu dus toch weer heel ziek geworden. De leverwaardes zijn weer enorm hoog en ze wordt weer geel. Als laatste hoop heeft zij prednison mee gekregen, maar ik weet ook dat dit vaak een rekmiddel is. Uiterlijk zondag moet zij weer zelf gaan eten, zo niet houdt het op. Uiteraard zal ik met de hills ad gaan dwangvoeren, wat ik de afgelopen dagen al deed (en dat blijft er in gelukkig).

Maar het ziet er somber uit voor mijn meisje. Duimen jullie mee dat de prednison zijn werk gaat doen? Ik ben zo bang dat ik mijn oogappel misschien al heel snel moet missen…

Groetjes Bianca.

• Lianne

Hoi Bianca,

Wat een naar bericht weer.

Ik begrijp hoe je, je nu voelt.

Natuurlijk duim ik met je mee!!!

Ik heb net al een kaarsje voor Tish aan gestoken.

Verzorg en knuffel haar maar goed dat verdient Tish wel!

Ik hoop dat het snel beter met haar gaat.

Sterkte, Lianne

• Petry

O jee dat klinkt ernstig.

Dwangvoederen is het enigste wat je kunt doen.

Valium wil ook wel eens helpen om de eetlust op te wekken.

Na inname van een hoeveelheid moet ze binnen een kwartier gaan eten!

Ik hoop dat het goed komt. At ze niet meer da afgelopen dagen?

Sterkte Petry

• Sioux

Nee ze wou niet eten van de misselijkheid. Maar wat ik er in doe blijft er wel in, dat scheelt al wel. Als de prednison niet aanslaat zal ze nooit meer normaal kunnen eten en echt leuk vind ze dit ook niet. Tuurlijk is het perfect voor het overbruggen van die periode.

Heb wel het idee dat ze wat levendiger is na die prik. Zou heel fijn als het idd aan slaat, kunnen we nog even langer van dr genieten. Uiteraard hoop ik dat het helemaal goed komt, maar dat zal een droom zijn vrees ik. Dr lever heeft nu voor een 2de keer een klap gehad, de vraag is wat die kan hebben…

Groetjes Bianca

• Sioux

Dank je wel voor je lieve woorden Lianne.

Tish wordt zowat helemaal plat geknuffeld…

Groetjes Bianca.

• Petry

Hopelijk helpt het allemaal. Weet je hoe het komt dat haar leverwaarde zo verhoogd raken??? Want het niet eten is een gevolg hiervan, toch??

Petry die een kaarsje brandt voor haar.

• Sioux

De vorige keer waren die waardes zo hoog omdat dr galblaas verstopt zat. Vlak voor de operatie was de leverwaarde bijna 900 en dr galwaardes boven de 1400, kon ook niet hier gemeten worden en werd met spoed naar Duitsland gestuurd.

De dierenarts vermoed, en wij dus ook, dat dr lever zo'n klap heeft gehad dat die zo wie zo nooit meer optimaal is gaan werken, lager dan 150 is het daarna niet geworden (schommelde tussen de 150 en 200). Door slijtage gaat dr lever steeds minder en minder werken. Prednison kan dus nog een remmend effect geven…

De waarde van vanmiddag was bijna 300.

Thanx meis, doet me goed!

Groetjes Bianca.

• Petry

Arme poes en arme Bianca, ik weet wat je katten voor jou betekenen.

Ik hoop dat ze er bovenop komt!

Petry die nu stil is………………………………….

• Sioux

Hetzelfde als voor jullie, het zijn onze kinderen…

Ik blijf hopen en zolang zij wil gaan we gewoon door.

Groetjes Bianca.

• Petry

Helemaal mee eens. Zolang je merkt dat je huisdier het leven waard vindt om te leven dan moet je er voor gaan.

Ik begeleid nu ook een vrouwtje waarvan de kat leververvetting heeft, ik treed niet in details, maar ook daar geldt; zolang je merkt dat de kat het wil, wil vechten kun je mee vechten.

Hopelijk met resultaat. Met dit dier heb ik goede hoop, we hebben wat adviezen gegeven en hij lijkt het op te pikken.

Maar de verzorgers hebben het ook erg zwaar, en ik hoop dat ze snel een teken krijgt.

Ik ben geen da. maar door de jaren heen hebben we wat ervaring op gedaan, helaas…….

Petry