Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eigenwijze kittens

• Petry

Kennen jullie dat??

Een kitten eet smakkelijk, heerlijk ze doet het hahaha…

En dan ineens weigerd ze al het eten, grrrrrrrrrrrr….

Altijd na een week of 6 à 7.

Ik weet ook dat ze weer zal gaan eten, maar ik kan het niet hebben als een kitten niet eet.

Wat ik ook voorzet ze zit met lange tanden of helemaal niet te eten.

Ze krijgt dwangvoeding van mij, 3 x daags 20 ml Hills ad, hopelijk ziet ze snel het licht weer, eigenwijze tante!!!!

Petry die dit niet snapt.

• Danny

Hoi,

Nou succes hoor. Ik wist dat oudere katten wel eens eigenwijs kunnen zijn. Maar kittens, ze weten het gewoon he, misschien een keer wat anders gegeven wat ze lekkerder vind?? Ik zou het niet weten, “fok” zelf geen kittens, dus heb er geen ervaring mee. Ik had Happy al met 7 weken, en die luste ook niet alles hoor. Wel z'n rc brokjes en wat natvoer, maar iets ander hoefde ik ‘m niet te geven, nu nog steeds niet zo, terwijl Baloe echt alles eet, broccoli, boontjes, rode kool. Echt een maf beest. Van de week zat hij bijna in m;n pindasaus met z;n poot, en daarna bijna op m’n suede rok, gelukkig was ik ‘m te snel af. Hij heeft het ook een keer met pannekoekenstroop gehad, en likken aan z’n pootje joh.

Nou ik ga met je meehopen dat je kleine uk het licht weer gaat zien.

Hoe vaak heb je een nestje?? Niet dat ik op dit moment een kitten wil hoor. Maar het kan nooit weg, om nu al een betrouwbaar adresje te weten. Je hoort de laatste tijd zoveel nare dingen. Ben blij dat mijn noortje wel van een goed adresje komt. Een éénmalig nestje, en ik heb af en toe nog steeds contact.

Succes.

Miranda

• Petry

Dank je voor je reacte. Ze eet als een muisje, van sommige dingen een klein beetje.

Ik heb vanalles al geprobeerd. Ik heb het idee dat de kittens rond die leeftijd of buikpijn krijgen van eten, of te druk zijn en geen tijd hebben om te eten.

Maar goed ik weet er wel raad mee hahaha…

We hebben 1 of 2 nestjes per jaar. De volgende pas weer in juli of zo 2006.

Ik werk fulltime en wil graag veel aandacht aan de kittens geven! Dat kost enorm veel energie, en dan vind ik een enkele keer per jaar wel voldoende.

By the way, als onze Tessa geholpen wordt deze zomer hebben we nog maar 3 “hele” poesjes, waarvan er 1tje nu pas 6 weken is.

Dus we doen het rustig aan :-)

Petry

• Sioux

Bijna elk nestje heeft wel een kitten dat even lastiger is met eten. Onze Lita doet nu ook alsof alles vies is en kijk je even niet zit ze wel te snoepen van de geweekte brokjes. Ze groeit goed dus hoef nog niet te veel te dwingen. Maar ik weet er alles van, Gloria had het dat ze een week of 8 was, damn wat wat die dwars…

Komt vanzelf wel weer goed hoor Petry, is alleen nu wel even extra werk voor je. Gelukkig heb je die ervaring ;)

Groetjes Bianca.

• Petry

Ik schiet idd niet gelijk in de stress en van jou wist ik dat je het kende hahaha…

Ik voeder haar gewoon, leverd leuke foto's op, want Mika vind haar besmeurde bekkie zo lekker hahahhaa..

Petry

• Petry

Kijk zo ziet het eruit:

Petry

• Petry

En deze

Lust ik dat ook???

img src=“http://www.nemophila.nl/images/Dwangvoedingklein1.jpg”>

Jammie das lekker:-)

img src=“http://www.nemophila.nl/images/Dwangvoedingklein.jpg”>

Petry

• Petry

Wel heb ik ooit!!!!

Hier nog een keer proberen!

• mulder

Nee, ik heb dit nog nooit gehad. Ben wel bekend met pipet en AD, maar

dan moeten ze ziek zijn. Niet eerder meegemaakt dat ze zomaar ineens

niet meer willen eten. Alhoewel, op dit moment (gisteren) waren ze niet

zo happig op hun brokjes. Ik denk een kleine entreactie. Maar vandaag

werd er weer volop gebunkerd.

Leuk die foto, dat bij het kitten het eten letterlijk uit zijn mond gelikt wordt.

• Sioux

Ik heb gemerkt dat vooral als het erg warm weer is dat kittens erg dwars kunnen doen met eten. Daarom wil ik ook niet meer in die hele warme tijd met kittens zitten.

Een dagje wat minder na het enten kan altijd gebeuren, als het idd maar bij 1 dagje blijft.

Ziet er erg lief uit Petry, zoals Mika dr wast, zo schattig!

Groetjes Bianca.