Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Noor zonder stamboom,maar toch stamboom willen aanvragen kan dat?

• Danielle

mulder schreef:

>

> Ik neem aan dat het kitten op het geboorteadres is bekeken.

> Je weet dus het woonadres van de fokker. Het lijkt mij niet

> dat iemand zomaar

> verhuisd na illegaal 1 kitten verkocht te hebben.

> Dat ze telefonisch niet te bereiken is weil niet zeggen dat

> ze er niet meer

> woont. Of is het kittens niet bij de fokker bekeken? Weten

> jullie

> geen adres? Je moet er natuurlijk wel achteraan gaan hoe erg

> dat ook is.

Mensenwonen niet meer op het adres en ik ben niet de enig die dit heeft meegemaakt het kitten komt uit een nest van 7 en een eigenaar(van een van de kittens) is er al achter aan gegeaan naar het woonadres,en nogmaals ze zijn er niet meer!! Onvindbaar!!Hun dierenarts wil niet mee werken wegens privacy redene van die mensen?! dus hij wil het juiste telefoonnummer van die mensen niet geven,Geloof mij dat we overal mee bezig zijn!

Gr,Danielle

• Stiletto

Danielle,

Ik heb je bericht meerdere keren gelezen daarnet. Je vriendin kocht een 'Noor" zonder stamboom staat er. En nu wil ze een stamboom? Zo lees ik het. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat de kat is gekocht en de stamboom nagezonden zou worden????

Vreemd dat de ‘fokker’ met de noorderzon vertrokken zou zijn. Maar ik neem aan dat de persoon die de kat verkocht aan je vriendin wel een naam heeft bv en/of een catterynaam(?)

Is je vriendin zelf fokker overigens? Zo ja, dan snap ik haar eerlijk gezegd al niet, want ze had dan gewoon beter researchwerk moeten verrichten alvorens zomaar een Noor ergens aan te schaffen.

Mocht je vriendin geen fokker zijn cq geen fokplannen hebben, wat zou ze zich dan nog druk maken verder. Buiten het feit dat ze mogelijk wel betaalde voor een kat met stamboom, terwijl ze nooit een stamboom heeft gekregen.

Vwb het de kat toch kunnen laten registreren als Noorse Boskat kan ik je vertellen dat je vriendin dat dus op haar buik kan schrijven.

Tot slot - ik vind het een heel vreemd verhaal als ik eerlijk ben.

Stiletto

• Danielle

Stiletto schreef:

>

> Danielle,

>

> Ik heb je bericht meerdere keren gelezen daarnet. Je vriendin

> kocht een 'Noor" zonder stamboom staat er. En nu wil ze een

> stamboom? Zo lees ik het. Maar ik neem aan dat je bedoelt dat

> de kat is gekocht en de stamboom nagezonden zou worden????

> Vreemd dat de ‘fokker’ met de noorderzon vertrokken zou zijn.

> Maar ik neem aan dat de persoon die de kat verkocht aan je

> vriendin wel een naam heeft bv en/of een catterynaam(?)

> Is je vriendin zelf fokker overigens? Zo ja, dan snap ik haar

> eerlijk gezegd al niet, want ze had dan gewoon beter

> researchwerk moeten verrichten alvorens zomaar een Noor

> ergens aan te schaffen.

> Mocht je vriendin geen fokker zijn cq geen fokplannen hebben,

> wat zou ze zich dan nog druk maken verder. Buiten het feit

> dat ze mogelijk wel betaalde voor een kat met stamboom,

> terwijl ze nooit een stamboom heeft gekregen.

>

> Vwb het de kat toch kunnen laten registreren als Noorse

> Boskat kan ik je vertellen dat je vriendin dat dus op haar

> buik kan schrijven.

>

> Tot slot - ik vind het een heel vreemd verhaal als ik eerlijk

> ben.

>

> Stiletto

Dat het een vreemd verhaal is kan ik me best in denken,maar toch is het zo!! Na grondig speur werk verricht te hebben waren deze mensen niet geregistreerd bij een vereniging en hadden enorme schulden de stamboom zou idd na gezonden worden en je koopt een ras kat in goed vertrouwen toch!!

En wat als mijn vriendin wil gaan starten met een cattery!? Ik snap eerlijk gezegd jou “negatieve ”commentaar niet!!!

En nogmaals mijn vriendin wil starten en heeft gereageerd op een advertentie is wezen kijken heeft papieren in gezien enz… En nog een keer als je denkt dat het fokkers zijn dan geloof je dat!! En achteraf blijkt dus van niet dat is heel erg spijtig,maar je kan wel normaal reageren dacht ik zo,vind je berichtje niet echt vriendelijk,maar dat zal wel aan mij liggen!

• Stiletto

Hallo Danielle,

Vwb het mijn bericht ‘niet vriendelijk’ vinden vraag ik me af waarop je dat baseert, want het enige wat ik deed was inhaken op een, in mijn ogen, vreemd verhaal. Het is toch een vreemd verhaal als je het goed bekijkt??

Als het dan over niet vriendelijk reageren gaat, dan zou je je eigen bericht nu eens na moeten lezen…. Skjoesss mie. Maar dit terzijde verder. Ik kan alleen maar zeggen dat mijn bericht geenszins onvriendelijk bedoeld was en ik alleen objectief mijn mening gaf.

Nogmaals, zonder stamboom kan je vriendin het fokken met deze poes op haar buik schrijven. Tenzij ze die, zich voor fokkers uitgevende, mensen nog weer terugvindt. Lijkt mij dat die te vinden moeten zijn. Al zouden ze verhuisd zijn, dan weet je toch het oorspronkelijke adres en kun je bij de huidige bewoners of de buren gaan informeren - allicht dat iemand wat weet.

Het is maar een tip hoor. Zo zou ik dat dan aan gaan pakken.

En/of verspreid de naam van de gezochte persoon, waarbij je zelf de keuze hebt om die naam of hier te noemen of naar mensen privé te gaan mailen.

Mijn emailadres heb je :-))

De berichten van dit prikborden een beetje ingelezen hebbend zag ik dat een catterynaam ook gewoon genoemd werd hier (De Noorse Boself).

Mvg, Stiletto

• Ciska

Hoi, ik ben nieuw hier dus excuse me als het niet helemaal gaat zoals het ‘hoort’.

Als ik vanuit mn (vorige) werk een wanbetaler moest opsporen die verhuisd was dan schreef ik een brief naar de gemeente en vroeg dan of er bij hun bekend was naar welke andere gemeente de desbetreffende persoon verhuisd was.

Soms kreeg je dan het nieuwe adres er ‘gratis’ bij. Soms moet je er voor betalen maar dat is in dit geval het wel waard denk ik? Misschien dat je het ook op die manier kunt proberen, denk niet dat je het prive kunt navragen maar vanuit een bedrijf moet vast wel lukken.

succes en niet geschoten is altijd mis.

• Emru

Begin eerder te denken dat de kat helemaal geen raskat is en er dus ook nooit een stamboom af gegeven had gaan worden, is misschien wel een slipnestje geweest, heb zelf ook ooit zo iets mee gemaakt, was toen nog niet echt ingeburgerd in dit wereldje en ze lieten mij ook een stamboom zien, die ik krijgen zou enz enz enz, nou ik moet hem nog krijgen hoor, we zijn inmiddels 12 jaar verder.als je goed om je heen kijkt en leest is dit een nieuwe sport aan het worden op marktplaats,o.a., je biedt een puppie/kitten aan je vraagt handgeld, over 6 weken kan u het hondje komen halen en al wat er gebeurt geen hondje geen kitten, de adressen veranderen om de have klap., kijk maar eens op internet er wordt voortdurend voor gewaarschuwed, vooral als het kitten en puppie tijd is.

• Carmen1

Tja heel eerlijk en ik wil niemand op zijn tenen trappen of weet ik wat.

Maar als je nou een raskat gaat kopen voor een behoorlijk bedrag dan lijkt het mij dat je je eerst verdiept in hoe het allemaal gaat.

Dus wanneer krijg ik de stamboom waar let ik op als ik ga kijken naar een nestje.

Wat is verstandig een kitten via een verkoopsite of via een rasvereniging.

Wat is mijn doel met het kitten is het kitten voor de gezelschap of wil ik ermee fokken.

Hoe staat de fokker tegenover het fokken met een kitten.

En als ik dan dat allemaal heb uitgezocht dan zou ik gaan kijken en niet kopen.

Kijken kijken kijken en als ik dan een fokker heb gevonden die mij aanspreekt en alle test zijn gedaan en de stambomen zijn in orde dan pas zou ik gaan kopen.

Enne heel eerlijk ik denk dat bij het kopen van dit kitten wat stapjes zijn overgeslagen.

En dat is jammer want zo had je een hoop terleurstelling bespaard gebleven.

Nu weet je ook niets over eventuele erfelijke afwijkingen of ziektes en is het helemaal niet verstandig om met zo'n poesje te gaan fokken of je nu wel of geen stamboom via een rasvereniging kan krijgen.

Groetjes Carmen

• mulder

Kan me voorstellen dat je soms wel eens sneller handelt dan je zou willen.

Ongeduld wil nog wel eens verkeerd uitpakken. Voorheen behoefde dit

niet zo kwalijk te zijn, maar vandaag de dag wordt je besodemiedert waar

je bij staat. Je moet voorzichtiger zijn in je keuzes, noodgedwongen.

En soms komt je dat letterlijk en figuurlijk duur te staan.

• Petry

Toch worden de meeste kittens zo gekocht, inpulsief!!

Plus de stambomen zijn pas in de week van overdracht in huis.

Afgelopen keer kreeg ik ze maandag en ze gingen vrijdag weg.

Daar kan ik niks aan doen, Felikat geeft ze pas vrij in de laatste week.

Het klinkt allemaal zo simpel, maar geloof het of niet, ik heb ooit een straatkat gekocht voor de prijs van een Noor.

…………….uitgelachen hahahahahahahaha…..

De moeder was een echte Noor, volgens de fokker was pa ook een noor, maar dat is duidelijk niet zo.

Het katje woont nu bij een kennis, ik heb voor nog eens de helft van de prijs een nieuwe noor “gekregen”.

Dit was niet onze eerste noor en de fokker was ook niet de eerste de beste.

De naam laat ik in het midden, het was 1 van onze eerste noortjes, voor een oplettende lezer kun je het op onze website terug vinden.

Dus het komt vaker voor dat je een kat in de zak koopt.

Dat doe je 1 keer, daarna nooit meer hoop ik……

De meeste mensen die hier naar een kitten komen kijken die kopen of reserveren meteen, dat zijn mijn ervaringen.

Petry die ook een wijze les heeft gehad.

• mulder

Nieuwsgierig.