Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gezondheidsprobleem

• Margriet

Hoi allemaal,

Sinds zo'n vijf jaar zijn wij verslingerd geraakt aan de Noor en gelukkig zijn onze Noren over het algemeen gezond. Echter sinds ruim een jaar hebben wij problemen met Svenja, onze castraat-poes van 5 jaar. Zij heeft tweemaal probleemloos kittens gehad, maar na haar laatste nest begon ze te vloeien, niet echt pus (sorry, het is niet echt een smakelijk verhaal), maar wel donkerbruine viezigheid. Na twee kuren antibiotica, die geen effect hadden, hebben we vrij snel besloten Svenja te laten steriliseren. Echter ze bleef vloeien, ondanks de antibioticakuur die ze na de ingrep nog moest volgen. Uiteindelijk is ze drie maanden later opnieuw onder het mes geweest, en volgens de dierenarts was er een ontsteking aanwezig op de stomp van de baarmoeder; het ontstoken weefsel is verwijderd en er volgde opnieuw een antibioticakuur.

Opnieuw geen enkele verbetering, Svenja bleef vloeien. Na diverse bezoeken aan de kliniek (waarbij verschillende dierenartsen zich erover gebogen hebben) is Svenja opnieuw onder het mes gegaan (vaginascopie, biopsie, urineonderzoek, bact.onderzoek), en weer zonder enig resultaat.

Kortgezegd, Svenja vloeit nog steeds dagelijks en een oorzaak is nog steeds niet gevonden. Gelukkig is ze ondanks alles nog steeds fleurig, gek op eten en ook lijkt ze geen pijn te hebben. Toch blijf ik me zorgen maken, zoiets moet toch ergens vandaan komen…

Zijn er mensen die iets herkennen in dit verhaal of heeft iemand een idee over waar ik de oplossing zou moeten zoeken?? Ik hoor het graag!

• Petry

Ik zou het niet weten, er hebben al zoveel artsen naar gekeken.

Misschien dom, maar hoe is het met haar anaalklieren???

Petry

• marleen

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii wat eng zeg?????????????????,,marr,, ik ben van mening ook al zie je niets aan je kat, dat er echt wel iets aan de hand moet zijn hoor!!!!!kunnen poezen ook last van vleesbomen hebben??????????????????///iiiiiiiiiiiiiii. net zo als mensen????????????//ik heb geen ervaring hoor!!!!!!!!!!!!maar mijn kat had last van p.k.d. en ik heb aan mijn scheetje nooit echt nooit iets gemerkt. Ze at gewoon speelde gewoon, lag altijd lief bij mij en ik heb nooit iets gemerkt aan mijn scheetje echt niet!!!!!Toen begon ze in een keer te plassen bij de deur ik gelijk naar de dierenarts natuurlijk. mmmmmmmmmmmmmmmnatuurlijk mis na veel onderzoek!!!!!!!!!! kijk ze je ook aan???????????op een speciale manier?????????????/dan is er vast wel iets aan de hand??????//echt!!!!!!!!!!dat deed mijn kat ook namelijk???????????/////

• Petry

Vleesbomen kan niet denk ik. De baarmoeder zal al wel verwijderd zijn, toch???

Petry

• Margriet

Inderdaad, de baarmoeder is verwijderd, dus het zal niet gaan om vleesbomen, lijkt me.

Wat betreft de anaalklieren…. daar kan ik allicht nog eens naar vragen bij de dierenarts, ik weet eigenlijk niet zo goed wat onstoken anaalklieren voor reactie kunnen geven. De afvloeiing lijkt echter wel degelijk vaginaal te zijn, en soms lijkt het een poosje minder te worden en droger. Echter momenteel is het weer extreem. Ik ga dus zeker binnenkort maar weer eens langs bij de dierenkliniek, misschien toch nog eens ergens een second opinion ofzo.

Svenja zelf lijkt ondanks alles vrij gezond; ze is boevig en pittig, eet/drinkt prima en is ook niet afgevallen (eerder het tegenovergestelde…). We hebben net weer wat nieuwe foto's op onze site (www.vennekrets.nl) gezet, en zoals jullie kunnen zien ziet Svenja er allesbehalve ziek uit!

Maar ja, de klachten blijven, dus … wordt vervolgd….

In ieder geval bedankt voor het meedenken!