Hoi allemaal,
Sinds zo'n vijf jaar zijn wij verslingerd geraakt aan de Noor en gelukkig zijn onze Noren over het algemeen gezond. Echter sinds ruim een jaar hebben wij problemen met Svenja, onze castraat-poes van 5 jaar. Zij heeft tweemaal probleemloos kittens gehad, maar na haar laatste nest begon ze te vloeien, niet echt pus (sorry, het is niet echt een smakelijk verhaal), maar wel donkerbruine viezigheid. Na twee kuren antibiotica, die geen effect hadden, hebben we vrij snel besloten Svenja te laten steriliseren. Echter ze bleef vloeien, ondanks de antibioticakuur die ze na de ingrep nog moest volgen. Uiteindelijk is ze drie maanden later opnieuw onder het mes geweest, en volgens de dierenarts was er een ontsteking aanwezig op de stomp van de baarmoeder; het ontstoken weefsel is verwijderd en er volgde opnieuw een antibioticakuur.
Opnieuw geen enkele verbetering, Svenja bleef vloeien. Na diverse bezoeken aan de kliniek (waarbij verschillende dierenartsen zich erover gebogen hebben) is Svenja opnieuw onder het mes gegaan (vaginascopie, biopsie, urineonderzoek, bact.onderzoek), en weer zonder enig resultaat.
Kortgezegd, Svenja vloeit nog steeds dagelijks en een oorzaak is nog steeds niet gevonden. Gelukkig is ze ondanks alles nog steeds fleurig, gek op eten en ook lijkt ze geen pijn te hebben. Toch blijf ik me zorgen maken, zoiets moet toch ergens vandaan komen…
Zijn er mensen die iets herkennen in dit verhaal of heeft iemand een idee over waar ik de oplossing zou moeten zoeken?? Ik hoor het graag!