Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mag ik hier een oproep plaatsen als je iemand zoekt(fokster)??

• Danielle

Hallo allemaal.

Ik ben meer een lezer dan een plaatser,maar ik denk dat ik belazerd ben door een fokster en kan haar niet meer bereiken en vinden.

Verdere details wil ik hier wel vertellen en anders over de mail,maar ik heb hier echt even hulp nodig!!En uiteraard gaat het hier om een Noorse poes die ik heb,maar wil eerst van jullie weten of de oproep mag en anders wil ik wel met jullie mailen.

Ik hoop op jullie reacties!!

Mvg.Danielle

• Lianne

Hallo Daniëlle,

Ik ben nog niet zo bekend in het fokkerswereldje maar het lijkt me niet handig om namen op het prikbord te plaatsen.

Ik weet niet hoe jullie hier over denken?

• Danielle

Ik snap ook zeker wel dat ik hier geen namen mag plaatsen,maar ik zou dan willen weten hoe het anders kan!?

Als het telefoonnnummer niet meer bestaat als de dierenarts geen gegevens wil geven vanwege de privacy, als ze niet(meer) bekend is bij de fokverenigingen wat moet ik nu dan??

Ik wil niemand zwart maken,maar ik baal hier echt werkelijk waar van,na lang zoeken denk je iemand gevonden te hebben let wel de kat is gezond daar gaat het niet om!! Ik wil de papieren erbij hebben.Je geeft veel geld uit voor een kat met papier dus die wilik hebben ook!

Gr.DanielleLianne schreef:

>

> Hallo Daniëlle,

>

> Ik ben nog niet zo bekend in het fokkerswereldje maar het

> lijkt me niet handig om namen op het prikbord te plaatsen.

>

> Ik weet niet hoe jullie hier over denken?

• Petry

Je kunt bst schrijven wat je is overkomen, zonder namen te noemen!

Petry

• Danielle

Oke dan ga ik dat doen(kort verslag) en hoop dan op herkenning misschien wel!!

Ik heb een aantal weken geleden in Moordrecht(woon zelf in Friesland) Een Black tabby Poesje gekocht (geboren 22-05-2005)uit een nest van 7 kittens.Ik weet wel dat de aanvraag van de stamboom endergelijke tijd in beslag neemt dus zag daar verder geen kwaad in omdat ik weet hoe het werkt.

Het Poesje wordt bij mij thuis gebracht gaan na een poosje weer weg.

Alles leuk en wel,maar nog steeds geen stamboom mogen ontvangen,geeft niet thuis aan telefoon nummers,dierenarts geeft de gegevens niet vanwege de privacy en de fokvereniigingen kennen haar (niet)meer.Oftewel na ook nog eens aangetekende brieven verstuurd te hebben lijkt de persoon wel van de aardbodem te zijn verdwenen.

Ik heb het gevoel dat ik belazerd ben en zou dus willen weten of er mensen zijn die bepaalde details uit het verhaal herkennen en met mij contact op zouden willen nemen of hun hetzelfde dus is overkomen.

Mvg.Danielle

• Petry

Heb je enig idee bij welke vereniging de stambomen zijn aangevraagd.

Das wel belangrijk, vaak kun je via zoeits druk uitoefenen op de fokker.

Echter de kattenvereniging is geen partij, alles tussen koper en fokker moet uitgevochten worden via de rechtbank.

Je kunt natuurlijk wel druk uitoefenen via de vereniging.

Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

Stambomen kosten even tijd, maar je vraagt die met een week of 6 aan en je hebt ze op tijd binnen. Het zijn ook niet dé kosten van een kitten.

Ze woont nog wel op hetzelfde adres?

Petry

• Petry

Is er een website??

• Danielle

Alle verenigingen heb ik afgebeld en het zou om Felikat gaan.Ben nog niet naar Moordrecht gereden om te kijken of ze er nog woont,maar om heel eerlijk te zijn ben ik bang van niet (misschien wast haar huis wel niet) Ik denk ook zeker dat het de rechtbank wordt,maar via deze weg hoop ik dat iemand de persoon herkend of er zelf een kitten heeft gekocht. Website is uit de lucht bestaat (ineens) niet meer!?

Ik weet niet eens nu achteraf allemaal of de stamboom papieren van de poes en dekkater wel echt waren!?

Zit er best wel mee

groetjesPetry schreef:

>

> Heb je enig idee bij welke vereniging de stambomen zijn

> aangevraagd.

> Das wel belangrijk, vaak kun je via zoeits druk uitoefenen op

> de fokker.

> Echter de kattenvereniging is geen partij, alles tussen koper

> en fokker moet uitgevochten worden via de rechtbank.

> Je kunt natuurlijk wel druk uitoefenen via de vereniging.

> Ik heb zoiets nog nooit bij de hand gehad.

> Stambomen kosten even tijd, maar je vraagt die met een week

> of 6 aan en je hebt ze op tijd binnen. Het zijn ook niet dé

> kosten van een kitten.

> Ze woont nog wel op hetzelfde adres?

>

> Petry

• Sioux

Weet je misschien de namen van de ouders zodat je op diens catterynamen kan zoeken. Misschien dat de fokkers van de ouder katten je enigzins verder kunnen helpen. Tja noem ook maar wat hoor.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier mee zit. Papieren horen immers bij een raskat!

Ik kan je niet helpen, maar ik wil je wel succes wensen!

Groetjes Bianca.