Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zogende poezen en kittens

  • Petry

    Op het kattenprikbord is een discussie aan de gang over een zieke zogende poes en haar kittens.

    Ze vermoeden dat ze ziek is geworden van het ontwormingmiddel Vithaminthe. Ook ik heb slechte ervaringen met dit middel en gebruik al jaren Flubenol pasta. je kunt het bestellen bij de da.

    Het ziet er hetzelfde uit, ook wit net als Vithaminthe. Sinds ik dit gebruik heb ik geen zieke kittens meer na hun wormkuurtje.

    Ook werd er geschreven over het voer voor zogende poezen.

    De eerste dagen krijgen de poezen Hills ad als ze dat lusten. Domino wilde alleen rauwe lamshartjespap hahaha. Gek beest.

    Ik heb ook RC en Hills kittenbrokken staan en baby cat, dat vinden de moeders erg lekker.

    Iams kittenbrokken heb ik al lang niet meer, de moeders en de kittens lusten het niet.

    Hills daar zijn ze helemaal weg van!!!

    Wat info, Petry

  • mulder

    Door ons probleem met moederpoes willen wij overstappen op RC.

    Dus ook alle andere katten. Wij hebben al contact gehad met een vertegenwoordigster.

  • Petry

    Ik voer Iams als basis en meng er RC doorheen.

    Maar ook van sommige RC typen krijgen ze hier diarree.

    Petry

  • Sioux

    Jij geeft dan zo ongeveer het zelfde als ik, basis Iams en dan RC er door heen. Momenteel haal ik ook geregeld bij de Lidl een zakje Opticat (ruikt hetzelfde als Iams) voor het lekkere.

    1 van onze poezen is erg gevoelig voor wisseling qua voer, namelijk onze Tish. Na dr operatie 2 jaar geleden kan ze alleen Iams verdragen, maar als ik met mate RC of nu Opticat erdoor meng is het prima. Diarree krijgt ze dan niet, maar wel constant spugen.

    Wel heb ik gemerkt (al weer jaren geleden, dus kan best zijn dat de samenstelling ondertussen verbeterd is) dat de kip van Iams wel diaree veroorzaakte hier. Bij de lam en vis geen last, dus ik geef geen kip meer.

    Groetjes Bianca