Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gewicht kittens

  • Lianne

    Hallo allemaal,

    Kunnen jullie bij benadering aangeven wat het verloop van het gewicht van een kitten is? Hoeveel dat ze per dag “moeten” groeien?

    Ik begrijp dat dit per kitten verschilt en er verschil is tussen poesjes en katers.

    Ik geef ze een 2 a 3 maal per dag melk bij, ik doe dit bij de kittens die het minste gewicht in de schaal leggen.

    Volges mij gaat het wel goed met ze.

    Als ze de kans krijgen komen ze de kiitenkooi al uit.

    Het rode katertje liep gisteren op het vloerkleed toen we thuis kwamen.

    ontsnapt!, de boef!

    Ze kennen in elk geval onze stemmen al en reageren daar ook op.

    Als ik mijn hoofd in de kooi steek als ze wakker zijn worden ze helemaal gek.

    Enne….. ze zijn allemaal even schattig. :-)

    Groetjes, Lianne

  • mulder

    Na 1 week moeten ze in gewicht verdubbeld zijn. Daarna moet je er 10% voor iedere week bij optellen.

    Dus, geboortegwicht 100 gram.

    Na 1 week 200 gram

    Na 2 weken 320 gram

    Na 3 weken 450 gram enz.

    Dit is natuurlijk bij benadering.

  • Sioux

    Ik hou altijd een gemiddelde van zo'n 10 tot 15 gram per dag. Maar een dagje 5 gram is ook geen ramp en er zullen ook dagen zijn dat er 20 gram bij komt.

    Soms scheelt het ook per kitten maar gemiddeld zullen ze zo tussen de 70 en 120 per week groeien. Als ze eenmaal zelf gaan eten gaat het vaak wat sneller, dan kan het wel zo'n 200 gram per week zijn.

    Groetjes Bianca

  • Petry

    Ik ben het met de vorige berichten eens.

    Ik zie ze graag 100 boven hun weeknummer, dus bij week 1, graag 200 gram, week 2 graag 300 gram.

    Dat lukt niet altijd, de kittens van Tessa haalde het niet, en de kittens van Domino met glans.

    Ik wil ze wel graag het weekgetal aten weten, 2 weken, 200 gram ens.

    Dat op z'n minst.

    Als ze ouder worden komen ze meer aan, soms wel 250 gram per week.

    Petry

  • Lianne

    Zo………. ben al weer wat wijzer geworden.

    Het gaat best goed met de gewichten.

    Een paar mogen wat meer aankomen, dus ga ik ze nog wat vaker bijvoeden.

    Ik doe dit met een spuitje. Dit zuigen de meesten uit zichzelf leeg.

    Het duurt alleen even voor ze het in de gaten hebben.

    Het flesje van RC vinden ze niet leuk.

    Zou wel handiger zijn want er past meer in.

    Welke flesjes gebruiken jullie?

    Groetjes, Lianne

  • Sioux

    Ik gebruik meestal zo'n setje van de dierenwinkel (hier zitten 3 of 4 speentjes bij en een mooi borsteltje om alles schoon te maken, ik dacht dat het beaphar is). Je moet zelf gaatjes maken in de speentjes en wees daar voorzichtig mee, je maakt zo een gaatje te groot en je wil niet dat de kleintjes zich verslikken.

    Heb ook een druppelaar en flesje van spat, maar nog nooit gebruikt.

    Die flesjes van RC zijn idd niet handig.

    Ik ben uit noodzaak al begonnen met prakje geven. Lies heeft weinig melk en ze vertikken het hier om zelf te zuigen. Ze drinken het wel op als ik het wat dikker maak en op mijn vingers aanbied of als ik het druppelgewijs uit het flesje laat komen. Ze zitten overal al op te knagen (tandjes zijn al door!) en probeerde met mama dr blikje mee te snoepen. Ik geef dus nu een paar keer per dag wat Hills ad met RC melk gemengd (nu nog 1 kwart Hills en 3 kwart melk) en echt vies vinden ze het niet ;)

    Wat zijn de gewichten bij jou?

    Groetjes Bianca.

  • Petry

    Ik gebruik van die kromme glazen flejes waar je aan de nachterkant je duim op moet houden.

    Ze zijn te koop bij Spat.

    Die vind ik geweldig handig, je regelt met je duim de hoeveelheid melkstroom. Het lijkt een pipet, en ik ben analist dus das handig hahahaha..

    Petry

  • Lianne

    Daar was ik dus ook naar op zoek.

    Bij de dierenzaak waar ik was hadden ze die niet.

    Ik heb die vroeger weleens gebruikt en dat ging goed.

    Inmiddels heb ik het gaatje in de RC speen iets groter gemaakt en ze lijken er in te trappen.

    Ik kijk nog even in Nijmegen en anders bestel ik ze wel.

    Groetjes, Lianne

  • Lianne

    In het begin zogen ze bij mij ook op mijn vingers maar sinds een paar dagen slurpen ze het spuitje zo leeg. (de meeste teminste)

    Ik heb zojuist het speentje een beetje toegetakeld zodat er ook wat uit komt als ze zuigen en het werkt.

    Ik kijk morgen nog even in de stad.

    De gewichten van de kitten zijn:

    307, 306, 320, 277, 282, 270 en 344 (dat is onze Ayla).

    Ik hoop dat ze, als ze drie weken zijn allemaal ruim over de 300 gram wegen.

    Nu ze goed uit het flesje drinken zullen wel wat sneller groeien.

    Groetjes, Lianne

  • Sioux

    Die heb ik dus ook liggen, maar nog nooit gebruikt. Klinkt op zich wel handig, toch maar eens proberen dan ;)

    Groetjes Bianca