Onze Noorse boskat Zairo van vier jaar poept buiten de bak nu sinds 5 maanden. Er is eigenlijk geen pijl aan te trekken hoevaak. Soms dagelijks 1 keer op de bak en 1 keer er naast en soms zijn er periodes dat hij het opeens niet doet.
Het is wel heel vervelend, we hebben al van alles geprobeerd meer kattenbakken met of zonder deksel. Heel veel knuffelen enzovoort.
Maar het helpt niks nu heb ik laatst gehoord dat hij misschien niet gelukkig bij ons is. Ik kan het me niet voorstellen want hij krijgt echt veel aandacht en heeft vriendjes om mee te spelen en komt uitzich zelf bij ons liggen.
Zelf heb ik het idee dat hij het doet om zijn teritorium af te bakkennen omdat hij het ook heel vaak voor de tuindeur doet die naar buiten lijdt.
Mijn noren leven voornamelijk binnen en in de afgesloten tuin. Ze kunnen en mogen niet de tuin uit. Zairo is wel een paar keer ontsnapt dus weet wat er buiten allemaal te beleven valt.
Soms heb ik het idee dat hij het uit protest doet, dat hij naar buiten wil, maar dit durf ik niet.
Wie kan mij helpen want ik wil hem niet kwijt, maar mijn vriend begint elke keer over herplaatsing!!!!