Tja dat wisselt per lijn en zelfs per kat. De ene kat zal met 18 maanden al redelijk qua hoogte klaar zijn. Maar de meeste Noren doen er idd wel een jaartje of 3 over en dan gaan ze nog de breedte in
Er zijn katten die al vrij snel een behoorlijk gewicht hebben en die groeien daarna minder snel en andersom. Om een voorbeeld te geven neem mijn 2 kerels. Bono woog met 6 maanden al ruim 5 kilo en is uiteindelijk zo'n 9 kilo geworden. Otto woog pas dat ie 1 jaar was zo'n 5 kilo en is uiteindelijk toch ook een 8,5 kilo geworden. Zeker bij katers kun je er wel vanuit gaan dan ze een jaar of 4 door gaan. Otto heeft er zelfs 6 jaar over gedaan, maar ik heb een traag ontwikkelende lijn (poezen die gemiddeld ook pas na 12 maanden voor het eerst krols worden).
2,7 is niet bijster veel. Maar dat zegt niets over hoe de kater uit zal groeien, hij kan straks wel een enorme groeispurt maken. Van de lengte, hoogte kun je bv al veel meer bepalen. Heeft ie bv zware poten, lange staart en lang lichaam dan komt het helemaal in orde
Ik heb momenteel 2 dames van 6 maanden lopen die behoorlijk fors zijn, de ene weegt 3,2 kilo weegt en de ander zit zo rond de 2,9 kilo. Is voor poesjes dus een redelijk gewicht, maar of ze ook uitgroeien als beertjes is altijd afwachten.
Groetjes Bianca