Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mijn Noorse boskat bijt!

  • Aleida

    Ik heb een Noorse Boskat van 14 maanden en vanaf het begin (12 weken) is hij bijterig. Gewoon out of the bleu bijt hij in mijn handen als ik hem aai.

    Ook valt hij af en toe mijn benen in als ik langsloop. Als ik visite krijg moet ik ze ook altijd waarschuwen dat hij e.v.t. kan bijten.

    Weten jullie een oplossing om dit af te leren?

  • josine

    Beste Aleida,

    Ook mijn kat heeft hier van kleins af aan al last van. Nu weet ik natuurlijk niet of het hetzelfde soort bijten is, maar mijn kat bijt meestal uit liefde of omdat het aaien hem wat teveel wordt. Mijn eerste tip is dan ook om de kat niet de hele tijd volledig te aaien, alleen zijn koppie kan hij wellicht beter handelen en zal het bijten doen verminderen.

    Zelf heb ik gemerkt dat hij (bijna) meteen stopt met bijten als ik piep (alsof het pijn doet). Doet hij het dan nog een keer, dan blaas ik een keer ferm in zijn gezicht. Dit moet je wel meteen doen, anders snapt hij niet meer waarom je dat doet. Daarnaast is het wellicht een tip om je bezoek hun hand/been helemaal stil te laten houden als de kat bijt.

    Al met al is het een kwestie van goed volhouden en elke keer corrigeren. Zo heb ik mijn kat zelfs geleerd om stil te blijven tot de wekker gaat, ook als ik uit wil slapen in het weekend!

    Veel succes ermee,

    Josine