Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Onverwacht ...abces opengesprongen

  • Mariet

    Nee hoor, ik heb alleen zo vreselijk met dat ventje te doen! Wat zal hij een pijn hebben gehad.

    Agnes, ik heb et (nog) niet meegemaakt. Veel sterkte met de meid!

  • Kittycats

    Hij had zeker veel pijn. Niet alleen van de wond maar ook van zijn poot. Er is namelijk 1 nagel volledig uitgerukt. Hoe dit alles is gebeurt….

  • MANONNA

    Wel een beetje eng zo ineens ja ;)

    Beterschap hoor!

  • Agnes

    Zo het abces is “behandeld”.

    Baila is 100 % omgeslagen sinds het gisteren opengesprongen is, is weer beneden en dan weer boven en dan weer lekker de trap af stampen.

    Het was een heel klein wondje en ik had het gelukkig goed schoon en open gehouden.

    Er zat totaal geen pus meer in en de omgeving van het wondje was niet dik of rood .

    Ik had vandaag geeneens niet hoeven komen,maar heb er op aangedrongen.

    Ach, ze is zo lief, die dierenarts en dan voel ik me weer schuldig dat ze me er tussen gepropt heeft, het was razend druk.

    Zalfje meegekregen (weet de naam niet, het lig boven) .

    Ikke blij, Baila helemaal blij.

    Mijn lieve bolle Baila.

  • MANONNA

    Zo weer een paar kilo afgevallen dus.:D

    En weet je nu waar het van kwam?

    Zat er wat in of is ze blijven hangen?

  • Vonne 4

    Gelukkig Agnes,ze doet het weer lekker,want ze kunnen er inderdaad heel beroerd van zijn!

    @kitty,wat een vreselijk zielig koppie zeg,wat heeft dat diertje weer allemaal mee moeten maken,

    ik hoop dat het goedkomt met hem:S.

  • Dicky

    Gelukkig ook weer achter de rug Agnes.

    Fijn dat het er al zo goed uitzag.

    Heeft hij geen AB spuit meer gehad??

    Meestal doen ze dat toch om herhaling te voorkomen.

    Kan ook zijn dat het in de zalf zit.

    knuffel voor hem

  • Agnes

    Ze speelt graag met Kilat, haar broertje.

    Kilat is sneller en kattiger,Baila is te goed.

    De da dacht dat ze een beetje van Kilat heeft gehad.

    En haar gewicht blijft schommelen.

    Ik mag haar niet meer dat 1 x per week wegen, anders maak IK me te druk.

    Afgelopen zondag was ze 6.5 kg,maar zo te zien en omdat ze weer veel beweegt, denk ik dat er weer wat af is.

    Het blijft al maanden tussen de 6.3 en 6.5 kg.

  • Agnes

    Het zag er inderdaad heel goed uit,Dicky.

    Ik had het met Yari zo vaak meegemaakt dat ik wel wist hoe het wondje open te houden,voorzichtig tijdens het schoonmaken te blijven drukken,weer schoonmaken.

    Dat zag ze wel aan het wondje.

    Ze heeft het zelf ook schoongespoeld en er zalf ingedaan.

    AB daar is ze niet zo'n voorstander van .

    En onze Bolle Baila is weer heerlijk levendig , op haar luie manier;)

    Trap op trap af met een propje papier…haar lievelingsspelletje.

    Op onze dekbed achter Kilat aan zitten en als ik ze van de slaap kamer af wil hebben…verstoppen onder het bed…hard spinnend.

    Is haar moment.

    Ik merk nu pas dat mijn meidje pijn heeft gehad, verdorie..neem het mezelf toch kwalijk.

    Ooit, met Doenja, heb ik het zelfde meegemaakt.

    Maar die moest naar een dierenkliniek in Ermelo om geopereerd te worden.

    Na 2 dagen mocht ze naar huis met een open wond zo groot als een (ouderwetse) rijksdaalder.

    Groot schoon dekbed op de grond en een paar keer per dag die open wond behandeld.

    Ik dacht toen:“Dat gaat nooit meer dicht..zo groot.”

    Maar na anderhalve maand was het een kaal plekje en na 2 maanden zag je er niks meer van.

    Ach Dicky…jij en ik hebben wel het één en ander met onze katten meegemaakt en als ik niet 100% vertrouwen had in deze da had ik zeker om een ab spuitje gevraagd.

    Het is nu een ienieminie korstje…ik blijf het in de gaten houden hoor…want je weet maar nooit.

  • Dicky

    Nou dat is ook zo Agnes. Ervaring genoeg hebben we.

    Ik ben blij dat het alweer zo lekker gaat.

    Neem jezelf niks kwalijk, abcessen komen zo vreselijk snel opzetten. Soms een ping pong bal formaat in een halve dag. Mijn Nimitz had smorgens ogenschoijnlijk nog niets en savonds een pingpongbal groot.

    Dat gaat vreselijk snel en ja meer dan in de gaten houden gaat ook niet hoor.

    knuffel voor je cats