Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klitten

  • Angelique Noordman

    hallo ik heb zelf ook een noorse boskat hij houd ervan om zn vacht te “plukken”noem ik het,ik gebruik na het “plukken”een borstel of wijde kam,het “plukken”doe ik enkel in de kraag door steeds plukjes te scheuren als het ware hij vind het heerlijk en als de lente begint dan veranderd de vacht van de noorse boskat ,zn kraag verdwijnt

    het word minder lang en veel noorse boskatten verharen erg maar doormiddel van de vacht te scheuren en plukken heeft mijn boskat dan ineens een

    “kort koppie” waardoor hij minder haarballen krijgt, als je de vacht constant kamt verliest hij zn “ondervacht”wat niet de bedoeling is ,je kunt dan blijven kammen en kammen,en dat helpt niet,nou ik hoop dat je er wat aan hebt

  • Moira

    Ik kam mijn Noorse Bospoezel echt haast nooit. Mijn ervaring is dat zij dan juist een berg haartjes los gaat laten daarna.

    Als zij klitjes heeft kan ik deze er vrij makkelijk uit trekken. Een enkele keer moet de schaar erbij komen voor de klitjes achter haar oren.

    Groet, Moira & Vees

  • tineke

    mijn jonge noorse boskat heeft een hekel aan kammen wat kan ik doen om hem toch te leren laten kammen

    hij heeft vn knopen in zijn broek en oksels de rest laat hij oogluikend toe graag wat tips

  • Moira

    De klitjes eruit knippen? En daarna toch proberen om het een beetje bij te houden.

    Mijn ervaring met mijn Noorse Bospoes is dat zij redelijk makkelijk uittrekbare klitjes heeft. De ergste knip er ik eruit en probeer nieuwe aanwas te voorkomen. Nu in de grote ruiperiode wel wat meer klitjes.

    Ik kam niet te vaak en zeker niet te lang, dan zijn ze het idd snel zat. Verder kijken of jouw poezel misschien ergens mee af te lijden is? Frodo, een andere kat van mij, vind stromend water machtig interessant, dus kraan open, Frodo op aanrecht en ik grijp mijn kans om zijn vachtje wat te fatsoeneren. Anders is hij ook niet echt hanteerbaar.

    Groet, M & V

  • Carla

    Hoi Tineke,

    Ik zou de kat iedere dag kammen. Als er eenmaal klitten zijn doet kammen pijn en die vervelende ervaring onthoudt de kat. Kammen moet een leuke ervaring worden en een vast dagelijks ritueel. Voorkom dus klitten. Zijn ze er toch, knip ze er dan uit. Dat is minder pijnlijk. Sterkte ermee!;)

  • Liesbeth

    Ik ben op zoek naar Carla Schornagel, wellicht Carla van der Voort - Schornagel, die fokker en eigenaar is/was van Noorse boskatten. Oud klasgenootje die op zioek is naar mij op Schoolbank.

    Ben jij dat??

    zo ja, mijn e-mail is lisa.agasi@gmail.com

    Groet,

    Liesbeth agasi

  • jodokus

    Heb ook een Noor. Onlangs de furminator gekocht. Ideaal. Niet goedkoop, maar doet geen pijn en de kat vindt het prima, of eigenlijk heerlijk suk6