Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Klitten

  • 90TD5'03

    Hallo Allemaal, Ik heb een Noortje en nu heeft zij een erg lastige vacht. Ik kam haar elke dag maar nog steeds heeft ze erg veel last van klitten. Ik heb het idee dat haar vacht uitgedund moet worden wat ze heeft een onwijs dikke ondervacht. Wat zijn goede kammen en bortsels om haar vacht te verzorgen

  • Petry

    Sommige vachten zijn een ramp, die klitten hoe dan ook.

    Ik heb kammen met best langen tanden, dat wil wel eens helpen.

    Verder komt er hier ook wel een de schaar aan te pas, soms kan het niet anders.

    Succes Petry

  • 90TD5'03

    Ik moet helaas ook vaak een klit wegknippen en dat terwijl ik minimaal 1 keer per dag kam. Ik gebruik nu een gewone mensen kam want die komt tenminste diep door de vacht. Gelukkig vind ze kammen het einde en daardoor zijn het vaak twee kambeurten per dag maar dan nog is het vechten tegen de klitten.

    Moet wel bekennen dat 1 van mijn andere katten haar vacht regelmatig als knaagstaaf gebruikt en dat natuurlijk ook niet bevoordelijk is (ahum). Gelukkig houd hij het vaak bij de staart en die heeft geen last van klitten.

  • mulder

    Het ligt ook een beetje aan de kleur.

    De verdunde kleuren hebben meestal meer verzorging nodig dan de onverdunde.

  • desiree

    hallo hier reageer ik even op je bericht.wij hebben ook een noor “kalle” ook al heel wat verschillende kammen geprobeerd.onze dierenarts zei probeer deze kam maar eens het is een kam van het merk Mikki het lijkt op een harkje maar het kammen gaat echt perfect je kan hier mee goed de ondervacht kammen en dan trek je niet de bovenvacht er mee uit. de kleur van de kam is zwart met rood en hij is van plastic.succes groetjes Desiree

  • Vicky2005

    De vacht van onze poes Vicky krijgt momenteel erg veel klitten.

    Zij is nu 2,5 jaar oud. Hoe krijgt/houd men het beste de klitten uit de vacht ?

  • Desiree H

    Wij hebben een kam van het merk Mikki met lange tanden het is net een harkje,we hebben de kam bij de DA gekocht. Het kammen gaat echt perfect!

    Groetjes van DesireeH

  • Petry

    HIer kan ik niets met dit soort kammen, de “mesjes” liggen er hier zo uit hahahaha…

    Het is echter wel het proberen waard.

    Verder kun je alleen kammen, klitten plukken en in het ergste geval knippen, maar pas op dat je niet in het vel knipt.

    Heb ik 2 keer gedaan auwwwwwwwwwww….

    Petry

  • Desiree H

    De kam van ons daar zitten geen mesjes in hoor,het is gewoon een kam die op een harkje lijkt voor in de tuin ha ha , het is geen tuinhark natuurlijk.

    Gewoon een kam van het merk Mikki .

    Groetjes van Desiree

  • bami&nasi

    eigenlijk moet je met dat harkje wat aangeraden werdt, een borsteltje met ijzeren pinnetjes die zo gebogen zijn dat het weerhaakjes vormen (lijkt op kattentong), beginnen met het borstellen van kraag, oksels, broek en staart. als er al klitten zitten moet je kijken of ze met je vingers en in nodgevallen met een schaar uit elkaar kunt pluizen er zo verwijderen. een beetje op de manier alsof je zelf klitten in je haar hebt. wees wel voorzichtig, het kan pijn doen. maar je moet als ze erg veel klit elke dag tot na de verhaar periode blijven borstellen. gaan die klitten vervilten en krijg je ze er echt niet meer uit dan is de enigste oplossing nog om haar te laten scheren door de dierenarts. maar dat zie ik persoonlijk als de allerlaatste oplossing. heel veel succes ermee!