Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Haren wegknippen?

  • Lianne

    Hallo Allemaal,

    Onze poes Dotty kan vanaf morgen bevallen.

    In een boek heb ik gelezen dat je de haren rondom de tepels weg moet knippen.

    Doen jullie dit ook?

    Groeten, Lianne

  • Petry

    Nee dat doe ik nooit.

    Je moet wel de tepels in de gaten houden, door het sabbelen kunnen klitten ontstaan die de weg naar de tepel blokkeren. Maar dat gebeurd maar zelden.

    Spannend, is dit je eerste nestje??

    Petry

  • Lianne

    Het leek me op dit moment ook niet zo nodig want ze heeft natuurlijk nog geen wintervacht.

    Het is niet mijn eerste nestje kittens wat ik krijg, maar wel mijn eerste nestje Noren.En…. het eerste nestje waarvan ik de geboorte zo bewust van meemaak.

    Het laatste nestje htk katten is 18 jaar geleden en deze poes was toen stiekem in een hooischuur bevallen.Ze kwam zelf wel naar binnen en toen zag ik dat ze bevallen was. Ik ben hoor toen gevolgd en heb ze allemaal naar binnen gehaald.

    De bevalling was dus mooi aan mijn neus voorbij gegaan.

    We hebben altijd wel katten gehad maar dat liep eigelijk vanzelf.

    Je begrijpt dat dit nestje voor ons heel speciaal is en we steeds nieuwsgieriger

    worden wat moederpoes nog steeds voor ons geheim houd!!!

    Ze kijkt met steeds heel tevreden aan als of ze wil zeggen:“doe ik het niet goed!”

    Ze vind het prettig als ik zachtjes over haar buik aai en ik vind het prachtig als ik de kittens voel bewegen.

    Was het maar vast zover!

    Net zoals jij hopen we op een poesje erbij.

    Ik, als leek, denk dat ze ongeveer 4 kittens bij zich draagt.

    E zit niets anders op dan rustig afwachten…………………..

    Lianne

  • Sioux

    Ik doe dit wel. Maar dat komt omdat mijn meiden allen een erg lange vacht hebben, zelfs in de zomermaanden.

    Wij hebben nu pas Lies dr tepels ook wat vrijer gemaakt. Rond de tepels was het al vrij kaal, maar als er dan van die erg lange plukken omheen zitten is het a lastiger vinden voor de pasgeboren babies en b die plukken gaan dan op de tepel plakken en kunnen soms zo vast zitten dat de tepel helemaal klem zit. Lijkt me geen fijn gevoel, dus mijn meiden doen het met een blote buik, hehehe…

    Tevens haal ik ook wat haar weg tussen de onderste tepels en de vulva, scheelt de poes een hoop werk met schoonmaken na de bevalling. En het groeit toch snel genoeg weer aan :)

    Succes met je aankomende bevalling. Wij zitten nu ook in de wacht periode, ze kan elk moment gaan beginnen!

    Groetjes Bianca.

  • mulder

    Als ik met een vraagstukje over mijn katten zit bedenk ik hoe de natuur

    dit zou oplossen.

    Een konijn plukt vlak voor de bevalling haar buikharen uit om een lekker warm nestje te maken. Wellicht ook met de bedoeling om haar tepels wat vrijer te maken.

    Een kat doet dit niet. Doordat de tepels zwellen is het in de directe omgeving rondom de tepel al wat haarloos. Het is niet nodig om te knippen omdat de kittens feilloos een tepel kunnen vinden. Bovendien blijven ze er lekker warm bij wat de eerste dagen essentieel is.

    Het lijkt mij dat het instinct van de kittens een beetje in de war raakt als ze op een

    gladde buik een tepel moeten zoeken.

  • Sioux

    O maar ik maak het niet echt kaal, alleen wat korter. Maar als je bv onze Lies neemt, die heeft haren die zowat de grond raken als ze staat (en ze staat dus ook hoog op dr poten). Merk nu al dat de ukken vast blijven haken in de haren op dr flanken. Zal dus per poes ook verschillend zijn ;)

    Groetjes Bianca.

  • Lianne

    Bedankt allemaal,

    Ik laat in eerste instantie de natuur zijn gang gaan.

    Haar vacht is trouwens onder de buik niet superlang.

    De kittens zijn behoorlijk bewegelijk in haar buik en ze gaat ook al een beetje opzoek naar een geschikt plekje.

    Hoelang zal het nog duren????????????

    Groetjes van een nieuwsgierige Lianne

  • Petry

    Dan duurt het niet lang mee, een grote volksverhuizing is vaak het indalen.

    Vandaag of morgen zal het wel gebeuren.

    Succes, Petry