Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vacht....

  • mulder

    Mooie homepage. Informatief en diervriendelijk.

    Echt de homepage van een hobbyfokker. En daar bedoel ik mee dat je

    duidelijk ziet dat de katten bovenstaan staan en dan pas het fokken.

    Erg leuk.

  • Petry

    Dank je wel.

    Ja het welzijn van onze katten is het belangrijkste.

    Het mooiste van onze hobby vind ik het houden van de katten, daarna het showen. Ik wil nl. iedereen onze Bosliefjes laten zien hahahah en ten derde het fokken.

    Fokken is luek maar kost erg veel energie. Emotioneel kan ik niet meer dan een nestje of 2 aan per jaar.

    Klinkt gek als je nog nooit een nestje hebt gehad, maar wie wel de kunst van het kittens grootbrengen kent, zal het beamen.

    We doen ons best!

    Petry

  • mulder

    Ook wij hebben niet meer dan 2 nesten per jaar.

    En ook ik trek er een jasje van uit. Dit begint al vanaf dag 64.

    Ik kan het tijdstip van bevallen redelijk nauwkeurig bepalen puur door observatie.

    We blijven ook op voor de bevalling. Zou niet willen dat er iets mis ging met

    moederpoes. En natuurlijk zijn die bevallingen altijd s'nachts.

    Dit is doodvermoeiend en erg spannend. En altijd is er toch de spanning of alles wel goed gaat.

    Het grootbrengen neemt ook de nodige tijd en energie in beslag.

    Ik durf te zeggen dat wij als ‘fokkers’ het drukker hebben met de kittens dan

    moederpoes.

    Maar het blijft leuk.

  • Petry

    Dat blijft het zeker.

    En vooral als alles goed gaat net als bij ons nu.

    Ook wij nemen zwangerschapsverlof als de kittens in aantocht zijn en ik ben ook altijd blij als ze gewassen en gestreken in hun mandje liggen.

    Ik wil het niet missen, maar het moet wel goed gaan. We hebben 3 jaar pech gehad en als het nu weer slecht was afgelopen dan had ik alles laten helpen en gestopt met fokken.

    Nu hebben we 2 nestjes, daarna nemen we zeker anderhald jaar rust hahahahaa…

    Is ook beter voor de rest van de katten.

    Petry

  • Lianne

    Hoi Petry,

    Als ik je reactie zo lees kan ik er dan vanuit gaan dat Jayden, en daar mee dus onnze Dotty, ook van de oudere lijnen afstamd?

    Ik houd zelf van een grote stevige kat maar het valt me op dat op de show's het vaak de slankere (nieuwe) Noor best in variëteit word.

    Ik show zelf niet maar ga wel regelmatig kijken.

    Morgen is er een show in Nijmegen, als Dotty het toelaat wil ik daar even gaan kijken.

    Het is maar een kwartiertje rijden en ben dus weer snel thuis als Dotty aangeeft dat het gaat gebeuren.

    Soms zijn ze toch wel handig die GSM's.

    Gr, Lianne

  • Petry

    Aan moederskant zitten oude lijnen, aan vades kant zitten de amber katten. Daarn ben ik niet zo van op de hoogte.

    Jayden is een mega grote kat en in combinatie met mijn kleinere nazaten van onze Freya, die nog novices in haar stamboom heeft, geeft dat erg mooie katten, al zeg ik het zelf.

    Onze Simon is zo'n exemplaar. Het poesje wat nu in het nestje zit is ook al een lange sliert, hopelijk wordt ze een Simoontje.

    De 2 zoontjes zijn errug dik hahahaha…….. ik ben heel blij met dit nestje en vooral met het vrouwlijke kadootje dat ze der voor mij bij hebben gedaan:-)

    Petry