Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

onze poes krabt aan deuren!!!

  • kayleigh

    Hallo,

    Sinds een paar maanden zijn wij de trotse bezitters van 2 Noorse boskatpoezen.

    Met één van hen hebben we iedere keer problemen.

    Ze gooit dagelijks mijn orchideeëncollectie uit de vensterbank.Zo gauw als ik weer thuiskom en de deur open doe,dan vliegt ze naar buiten.

    Het grootste probleem voor ons is,dat ze ons 's nachts steeds wakker maakt doordat ze aan onze slaapkamerdeur krabt.

    De poezen slapen 's nachts in onze ruime hal,maar een paar keer per nacht worden we door haar wakker gemaakt.Zo gauw als ze het doet doe ik de deur open en spuit haar een keer met water.Dan druipt ze af,maar nog geen uur later doet ze het weer.

    HEEFT IEMAND HIER EEN OPLOSSING VOOR? HET IS DODELIJK VERMOEIEND(GAAP,GAAP).

    Groetjes Kayleigh

  • Carmen1

    Tja als je de deur opendoet beloon je haar gedrag of je nu met water spuit of niet.

    Ik denk dat ze zich gewoon vervelen in de hal ik weet niet of ze daar een beetje speel mogelijkheden hebben.

    Poezen slapen niet de hele nacht en willen toch af en toe even lekker kunnen spelen.

    De methode om het af te leren heb ik eens gelezen is een stofzuiger voor de deur aan de binnenkant van de slaapkamer als ze het doet de stofzuiger aandoen.

    Mijn mening over deze methode is dat ik het nogal een rotmanier vind.

    De poes schrikt zich rot weet niet ik zou het zelf niet doen.

    Mischien moet je de poezen wat meer ruimte geven in de nacht.

    Over het omgooien van vanalles en nog wat tja dat zijn poezen hier liggen de planten vaker op de grond als dat ze op hun plek staan.

    Beeldjes enz heb ik al verbannen uit de huiskamer en de planten daar ben ik ook ernstig over aan het denken.

  • kayleigh

    Hallo,

    Nou, ik ben wel poezen gewend,maar deze is dodelijk vermoeiend.

    Alleen 's nachts heb ik ze in onze ruime hal.Misschien dat er toch wat te weinig te spelen valt. Ze hebben daar wel een krabpaal en wat klim en klauterspullen,maar eigenlijk niet iets om mee te jagen.Dus dat is wel een idee.

    Ik ben eigenlijk niet van plan om mijn hobbies op te geven voor mijn poezen.Het huis is niet alleen van hun,maar van ons allemaal.We wonen vrij en ons huis is groot genoeg.Ze mogen verder het hele huis door,behalve in de slaapkamers,dat vind ik niet gezond voor ons.

    En de andere poes doet dit allemaal niet.Ze zijn natuurlijk ook niet allemaal hetzelfde.De poes die dit doet is ook heel speels.Ze zal haar energie wel niet kwijt kunnen.En ze is ook heel graag bij me.Nu ligt ze ook boven op mijn handen,terwijl ik dit schrijf.Dat vind ik prima alleen 's nachts niet.

    Groetjes Kayleigh

  • mulder

    Welkom in de boskattenwereld.

  • Petry

    Ze wil graag bij jou zijn.

    Ik heb ook katten die niet tegen dichte deuren kunnen, zet ze maar gerust open, das beter voor je nachtrust!

    Petry met een huis vol verwende Noren

  • Carmen1

    Babs van mij is ook erg druk.

    Vind het wel wat hebben heerlijk om naar te kijken hoe ze bijv. kan jagen op een propje papier ofzo.

    Babs is geweldig met dat soort dingen ik hoor regelmatig een klap tegen een deur omdat ze dus niet remt op tijd.

    Hier krabben ze als ik net in de slaapkamer ben.

    Dat negeer ik en dan hoor ik ze niet meer.

    Mijn vroegere poes helaas overleden sprong de deuren open.

    Was ook zo grappig.

    Werd ik gelijk bedolven onder de honden en katten.

    en krijg ze er maar weer uit ze zijn niet gek ofzo lekker onder mijn bed en als ik dan weer ging leggen allemaal erop.

    Heb nu twee gordijnen klauteraars tuurlijk de noortjes dus dat is minder nu mogen ze er niet meer in.

  • kayleigh

    Hallo

    Dank jullie wel voor de tips en de verhalen.Ik was perzen gewend,die vond ik een beetje zoet.Als ze de kans kregen slaapten ze de hele dag.Ik wilde wel een meer levendige kat.

    Omdat mij al verteld was dat het flinke klauteraars waren,heb ik gelijk een plafondhoge krabpaal aangeschaft. Die hadden we besteld en toen we daar op moesten wachten,klom ze zo tegen een twee meter hoge muur op in de kamer.De gordijnen heeft ze gelukkig (nog) niet ontdekt.

    In het begin toen de tweede erbij kwam hebben we nog een tijdje de deur opengelaten,maar ze gingen 's nachts achter elkaar aan rennen. Ons bed was het einddoel om elkaar maar eens flink af te matten.Dat was dus ook geen succes.

    En met de gezondheid bedoel ik dat ik eigenlijk allergisch ben voor katten.(Ook voor hond,grassen,pollen,huismijt etc.)Maar dat weerhoudt mij er niet van om ze in huis te houden.Als ik ze kam of flink met ze knuffel dan krijg ik een loopneus,maar dat neem ik wel voor lief.Ik ben van huis uit gewend aan honden,maar ik ben helemaal om,hoor.

    Ik denk dat ik dat krabprobleem eerst maar eens probeer op te lossen,door haar te negeren.En ook nog wat extra speeltjes in de hal leggen.

    Groetjes Kayleigh

  • marleen

    boskat, pers huis tuin en keukenkatten maakt niet uit de poes of poezen willen lekker bij je zijn. Mijn katten ik heb nog geen noorse boskat komt er ook wel laat ik lekker op mijn slaapkamer en liggen gewoon op mijn bed te slapen. Ik moet wel toegeven ik heb geen man hoor!!!anders krijgen wij dit gezeur natuurlijk weer van ba katten op bed wat vies. Nauw ik vind het niet vies, want katten zijn de hele dag met wassen bezig schoner dan een kat kan geen mens zijn ha ha ha. Sinds kort heb ik een maar poezenmanden met een dekentje op mijn slaapkamer en daar liggen ze ook wel in. geen gekrambel meer en ik slaap de hele nacht lekker door zonder dat ik last heb van mijn scheetjes!!!

  • Carmen1

    Soms zou ik het wel willen hoor in de slaapkamer.

    Maar met twee honden en zes katten doe ik geen oog dicht.

    Zo af en toe mag het wel.

    Maar dan is het keten op mijn bed.

    De Maine Coon was eens aan het spelen met een noortje die sprongen samen op mijn arm had me toch een blauwe plek.