Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welkom

  • noorseboskat.pagina.nl

    Welkom op dit nieuwe prikbord. Het is de bedoeling dat dit prikbord er specifiek is om te praten over de Noorse Boskat. Voor algemene onderwerpen over katten wil ik jullie verwijzen naar het prikbord van katten.startpagina.nl.

    Ik hoop dat het hier een gezellige plek wordt, waar iedereen zich thuis voelt.

    Groeten,

    Ilja

  • Mirjam

    Hier ben ik wel blij mee!

    Ik ben sinds 4 maart in het bezit van een “Noorse Boskat”.

    Via de landelijke site van dierenasiels ben ik op het spoor gekomen van Murphey.

    Hij zat in een belgisch asiel en zodoende hebben wij het dikke pak sneeuw vannuit Zuid Holland naat Sint Truiden getrotseerd.

    Het was liefde op het eerste gezicht met deze vijf maanden oude “Noor”.

    De medewerker vertelde dat Murphey een kat was die altijd schuw zou zijn, nou niets is minder waar……hij weet van gekkigheid niet hoe hij zijn liefde moet tonen!

    De tweede dag dat wij hem hadden zat hij al in de mand samen met de honden.

    Ondanks dat wij niets weten over zijn achtergrond en natuurlijk geen papieren hebben, vertoond hij in elk detail de kenmerken van een echte Noor, van uiterlijk tot karakter…..en het zal niet onze laatste Noor zijn.

    Ook met de andere twee poezen gaat het goed.

  • Carmen1

    Hoiiiiiii

    Ik ben Carmen Mirjam ken ik al van een ander forum.

    Ik ben dus Carmen ik heb drie noortjes Mercedes Winnie en Babs.

    Verder nog een htk katje Sidje genaamd.

    En dan zijn er nog twee honden Blacky en Whoopy

    en een zoontje Casper.

    En heel binnenkort een Maine Coon kater Replay.

  • rebecca

    Hallo,

    Mijn poes Pippin is hoogstwaarschijnlijk ook een noor. Ook haar hebben we uit een belgisch asiel gehaald. Leuk dat er nu ook een noortjes prikbord is!

    Gr Rebecca

  • Sioux

    Dan zal ik me ook even voorstellen. Ik ben Bianca, getrouwd maar geen kinderen. Wel 11 Noortjes en wonende in Alkmaar.

    Mijn oudste poezendame is al weer bijna 11 jaar oud en zij is het stammoedertje van onze cattery.

    Manlief heeft altijd geroepen dat 10 de limiet was. Maar ons laatste nestje liep niet helemaal zoals we gehoopt hadden (keizersnede en later 2 van de 4 kittens overleden) en aangezien we 1 van de poesjes wilden houden blijven nu beide meisjes.

    Onze laatste 2 nestjes waren extra speciaal. Dat komt omdat dit voor het eerst was dat de papa ook in onze cattery geboren is. Ook van het voorgaande nestje heb ik een dame aangehouden, dus er loopt lekker wat jong grut in onze groep, hehehe… Heerlijk!

    Naast katten heb ik nog veel meer hobbies. Uiteraard ben ik gek op alles wat met de Noorse Boskat te maken heeft, van oude Mythen en Sagen tot stambomen uitzoeken en foto's van (over) groot ouders verzamelen. Ik ben gek op fotograferen, vooral katten en concerten. Ik maak graag zelf kleding naar eigen ontwerp. Verder teken en schilder (dieren (voornamelijk kat-achtigen), fantasy) ik graag, al is het de laatste tijd er een beetje bij in geschoten. Ook lees ik graag en een goede film zeg ik ook geen nee tegen. Verder is muziek heel belangrijk voor me. Ik ben helemaal weg van het symfonische Metal genre, wat men ook wel Gothic Metal noemt.

    Ik hoop dat dit forum ook een beetje gaat lopen. Het idee is erg leuk in ieder geval!

    Wil men meer weten geeft een brul ;)

    Groetjes Bianca

  • Mirjam

    Wat ben jij een ondernemend persoon, Sioux, leuk, hoor en je site is ook erg mooi met al je beauty's.

    Die foto met al je katten op de bak is erg humoritisch. Volgens mij zijn jullie zelf gedegradeerd tot de poezenmanden, hahahahaha

    ik zal ook nog wat meer van mezelf vertellen.

    Ik woon samen met mijn partner, twee zonen, twee Hollandse Smoushonden, twee konijnen, twee cavia's.

    Ik heb drie katten: Hindi, een schildpadkleurig poesje uit het asiel, met een stofwisselingsziekte waardoor zij altijd pijn aan een pootje heeft (helaas weet de dierengeneeskunde te weinig van deze ziekte af.)

    Sophie, een cypertje afkomstig van een tuinderij, dus een klein donderstraaltje.

    En Murphey, onze zogenaamde Noor. Die gevonden is in Belgie ronddwalend bij een boederij. En met vijf maanden al gecastreerd is……dus nu is hij met acht maanden al zo'n vier kilo, dus dat wordt nog wat……..

    Het is werkelijk een schat en ik heb een hele erge close band met hem. Hij volgd mij zelfs in de wc. En hij roept mij als hij wil eten of spelen. FF een soort miauwtje geven, voor mij uit lopen en ik weet PRECIES wat hij wil, HEERLIJK!!!! Hij tikt dan even met zijn pootje op de bak waar zijn voer inzit of gaat languit voor mijn voeten liggen om te spelen.

  • Sioux

    Ja heb het er lekker druk mee, hahaha… Ach houdt je van de straat ;) En veel dingen zijn natuurlijk te combineren zoals computeren (foto's bewerken), lekker knuffelen met je kat én muziek luisteren.

    Jij hebt ook een gezellig (dierrijk) gezin zo te lezen!

  • irene

    Wat leuk dat er een site speciaal over de noor is gekomen.

    Ik zal me even voorstellen.

    Ik ben irene en woon in nijmegen en heb twee katers.

    Simba die uit het asiel komt en Gigi die ik gekregen heb in Liege (belgie) en dat is mijn noor.

    Ze zijn 4 en 3 jaar oud.

    Simba eet graag de hele dag en Gigi klimt graag de hele dag maar dat zal de meeste wel bekend in de oren klinken.

    Ik hoop dat het een leuke site gaat worden.

    Groetjes irene, simba en gigi.